EPN-V2

M5GNO1300 Norsk, emne 3 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian, Subject 3
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    Fagplanen som høyrer til dette emnet er lagt på emne M5GNO1100 Norsk, emne 1.

  • Forkunnskapskrav

    Ingen.

  • Læringsutbytte

    Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har kunnskap om språkleg identitet og fleirspråkleg praksis
    • har kunnskap om samisk kultur
    • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
    • har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
    • har kunnskap om relevante teoriar for; munnleg; opplæring

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtalar
    • kan bidra til å utvikle fantasi og estetisk læringsprosessar hos elevane
    • kan vurdere og bruke ulike metodar og ny teknologi i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
    • kan legge til rette for at elevar på mellomtrinnet og ungdomstrinnet får lese og skrive saktekstar for ulike formål og i ulike sjangrar og medium
    • kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
    • kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
    • kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa frå ulike perspektiv og for ulike formål
    • kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
    • kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
    • kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag.
  • Innhold

    Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga gir didaktiske perspektiv på morsmålet i ulike tekstar med mangfaldige kontekstar. Emne 3 utdjupar samanhengane mellom språk og litterære sjangrar i ulike medium.

    • Retorikk
    • Arbeid med fagtekstar og samansette tekstar
    • Digitale tekstar
    • Teori om munnlege ferdigheiter
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Sjå fagplanen.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

    • Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
    • Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk ;
  • Vurdering og eksamen

    Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære;tema. I tillegg ;ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.

    30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.

    Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.

    Ved ny/utsatt eksamen:;Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    Aktuell skjønnlitterær tekst og gjeldande læreplan.

  • Vurderingsuttrykk

    Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.

  • Sensorordning

    Intern og ekstern sensor.