Programplaner og emneplaner - Student
LSPB6200 The Researching Teacher Course description
- Course name in Norwegian
- Den forskende og reflekterende lærer
- Study programme
-
Teacher Specialist in Early Literacy and Mathematics, level 1 - 4
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Individual written exam, 3 hours.
The exam result can be appealed.
In the event of a resit or rescheduled exam, oral examination may be used instead of written. If oral exams are used for resit and rescheduled exams, the exam result cannot be appealed.
Recommended preliminary courses
x
Required preliminary courses
Pre-approved dictionary.
Learning outcomes
Grade scale A-F.
Content
- ·Begynneropplæring sett i lys av utviklingstrekk i utdanning og samfunn
- ·Ulike pedagogiske tilnærminger i opplæringen på 1.-4.trinn
- Didaktiske utfordringer i begynneropplæring i det digitale samfunnet
- Faglig tilrettelegging og ulike vurderingspraksiser og bruk av ulike kartleggingsverktøy i begynneropplæringen
- Læreres kompetanse i endrings- og utviklingsprosesser
- En forskningstilnærming til bruk av klasseromobservasjoner for å videreutvikle egen praksis;
Teaching and learning methods
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Course requirements
The course builds on KJPE1300 General Chemistry and KJFP1400 Organic Chemistry.
Assessment
The course has an overlap of 10 credits with KJTP2411 and KJTS2410.
Under the rule that students have three attempts to take an exam, attempts in equivalent courses also count.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Examiners
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.;
Admission requirements
Se programplanen.