Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU16200 Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2
- Study programme
-
Norwegian 1, grade 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emne 2 ligg i vårsemesteret og har avsluttande mappeeksamen før sommaren. Arbeid med litteratur har ein sentral plass saman med emne som nynorskdidaktikk og norsk som andrespråk. Studentane har arbeidskrav som føreset utprøving av litteraturdidaktikk i eigne grunnskoleklassar.
Required preliminary courses
Emne 2 byggjer på emne 1.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, dugleik og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
- kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
- kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
- har kunnskap om fleirspråklegheit
- har kunnskap om metaspråk og språklig medvit
- har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
- har god innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
- har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk
Dugleik
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan lese, analysere og tolke tekstar
- kan leggje til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
- kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
- kan analysere og tolke tekstar om migrasjon og sjå dei i lys av i aktuelle og/eller historiske situasjonar
- kan leggje til rette for arbeid med munnleg dugleik på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
- kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlig dugleik
- kan planleggje, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
- kan planleggje og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftlig bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevers læring og utvikling i faget og på tvers av fag
- kan leggje til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevene og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv
Content
Formålet med emnet er at studenten skal kunne videreutvikle sin kompetanse og læreridentitet i fagskolen. I tillegg skal studenten videreutvikle evne til kritisk tenkning og refleksjon og fremstå som trygg og tydelig i lærerrollen. Videre skal studenten kunne anvende yrkespedagogisk og yrkesdidaktisk kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger, og treffe begrunnede valg.
Teaching and learning methods
x
Course requirements
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
- Munnleg framlegg gruppevis i plenum. Framlegget skal vere knytt til barne- og ungdomslitteratur. Arbeidskravet føreset deltaking på tredje samling.[1]
- Innlevering av tekstar i digital arbeidsmappe. Arbeidsmappa skal innehalde inntil fire fagtekstar knytt til språklege og litterære fagemne i emne 2. Det blir gitt tilbakemelding på tekstane ved hjelp av digitale merknader frå lærar og/eller medstudentar. Studentane vel sjølve ut to av tekstane til ei vurderingsmappe og grunngir dette valet i eit refleksjonsnotat. Tekstane og refleksjonsnotatet blir vurdert i samband med avsluttande vurdering.
- Mappetekst 1: Fagnotat om nynorsk - historisk og didaktisk. Omfang: 1500 ord +/- 10 %.
- Mappetekst 2: Fagnotat om litterære samtalar. Arbeidet med litterære samtalar inneber utprøving i eigen grunnskoleklasse og kunnskapsdeling i eige kollegium. Omfang 1500 ord +/- 10 %.
- Mappetekst 3: Bokmelding av ei barne- eller ungdomsbok. Omfang: 1000 ord +/- 10 %.
- Mappetekst 4: Omtale av ei vaksenbok eller eit drama. Omfang: 1500 ord +/- 10 %.
Alle tekstane skal skrivast på nynorsk.
Innleveringsmappe blir oppretta med faste tidsfristar for kvar oppgåve. Godkjenning av tekstane er ei føresetnad for å kunne gå opp til eksamen i emnet.
[1] Redaksjonell endring 13.02.2018
Assessment
Emnet handler om faglig leders ansvar for å utvikle og kvalitetssikre den faglige virksomheten i en trafikkskole. Kollegaveiledning står sentralt, likeledes planlegging, gjennomføring og evaluering av trafikkskolens undervisningsplaner. I tillegg har faglig leder et ansvar for å sikre at medarbeiderstaben har den nødvendige fagkunnskapen for å være en god trafikklærer.
Grading scale
Ingen
Examiners
Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om samspillprosesser, konflikter og motstand i en organisasjon
- har forståelse for strategisk ledelse av en organisasjon og hva som fremmer og hemmer et godt arbeidsmiljø
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere veiledningsprosesser individuelt og i gruppe
- kan støtte og utfordre kolleger i sin profesjonsutvikling og arbeid som trafikklærer
- kan sikre kvalitet, lede og utvikle trafikkskolens samlede kompetanse
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i og forståelse for etiske utfordringer og overveielser i veilederrollen i et mangfoldig samfunn
- kan anvende relevante forskningsresultater i sitt arbeid som kvalitetsutvikler og veileder