Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU16100 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 1 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian 1 Level 5-10, Subject 1
- Studieprogram
-
Norsk 1, trinn 5-10
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
HØST 2021
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 1 ligg i haustsemesteret, og har avsluttande munnleg eksamen før jul. Skriving og vurdering har ein sentral plass saman med språklege emne og elevtekstanalyse. Studentane har arbeidskrav som føreset arbeid i eigne grunnskuleklassar.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
- har kunnskap om metaspråk og språkleg medvit
- har kunnskap om relevante teoriar om skriving, skriveopplæring og skrivestrategiar
- har omfattande innsikt i korleis elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet kan vidareutvikle skrivinga si
- har kunnskap om vurdering og vurderingsformer
- har kunnskap om gjeldande læreplan for skulens norskfag
- har kunnskap om bruk av digitale verktøy i norskfaget
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere og bruke relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
- kan legge til rette for at elevane får skrive sakprega tekster og fiksjonstekstar av ulike slag
- kan rettleie og vurdere skriftleg tekstproduksjon hos elevar på på mellomtrinnet og ungdomstrinnet
- kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekster for å fremje læring
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
Generell kompetanse
Studenten
- er stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan legge til rette for arbeid med språk og skriving og oppfordre elevane til aktiv deltaking i det offentlege liv
Innhold
- Skriving i ulike sjangrar
- Skrivestrategiar og teoriar om skriving
- Vurdering
- Bruk av digitale verktøy og digitale læringsressursar i skriving
- Prosessorientert skriving og skrivemappe i klasserommet
- Læremiddel. Sakprosatekstar, samansette tekstar
- Elevtekstanalyse og -vurdering
- Mellomspråk og språklæring
- Grammatisk kunnskap: fonologi, morfologi og syntaks
Arbeids- og undervisningsformer
Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum. Arbeidet med sakprosaskriving i grunnskolen og analyse av elevtekstar føreset innlevering i OsloMets digitale læringsplattform, og studentane får rettleiing i dette arbeidet gjennom skriftleg dialog med faglærar på nettet. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse.
Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:
- Gruppeoppgåve (om lag 5000 ord): Utprøving og vurdering av sakprosaskriving i i eigen klasse i grunnskulen. Oppgåva føreset deltaking på første og andre samling, erfaringsutveksling og samskriving på nettet. Arbeidskravet inneber og samarbeid og kunnskapsdeling i eige kollegium. Faglærar på OsloMet gir digital respons på gruppeoppgåva før endeleg innlevering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: nynorsk.
- Individuell oppgåve (om lag 2000 ord): Elevtekstanalyse på makro- og mikronivå. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: bokmål.
Vurdering og eksamen
Eksamen vert gjennomført i haustsemesteret. Den avsluttande vurderinga på emne 1 er ein individuell munnleg eksamen i språklege emne med 20 minutt førebuing og om lag 20 minutt eksaminasjon. Eksamen blir halden på OsloMet.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Studentane vil ha tilgang til læreplan i norsk (NOR01-06) i førebuingsrommet.
Vurderingsuttrykk
The course is organised in two parts. The first is an international summer school while the second is an ordinary study at HiOA. Each part has a duration of approx. 3 weeks.
Optimax is an outgrowth of programmes currently running at University of Salford (UK), Hanze University of Applied Sciences (the Netherlands) , Haute Ecole de Santé Vaud (Switzerland) , Lisbon School of Health Technology (Portugal) and the Master Programme in Biomedicine at HiOA. These institutions take turns to host summer school.
Optimax is built on multi-disciplinary collaborative research already being undertaken between some of the partners. Contributing expertise will be drawn from a wide range of relevant disciplines and fields of practice and partners have been selected after a detailed discussion confirming their personal or institutional focus as highly relevant.
Subject
- Theory and method 0.5 ECTS
- Ethics 0.5 ECTS
- Governing 6.0 ECTS
- Physics of medical imaging 1.0 ECTS
- Quality improvement 1.0 ECTS
- Methodological principles and techniques 0.5 ECTS
- Communication 0.5 ECTS
- SUM 10 ECTS
Sensorordning
Completion of the first and second academic year.
Opptakskrav
On successful completion of this part the student will achieve the following learning outcomes:
Knowledge
The student is able to
- describe the challenges in welfare systems, relevant national legislation, and the role of national and international organizations, regulations and agreements regarding medical imaging. describe theory and regulation of X-radiation dose limitation in the clinical setting
- describe the difference in healthcare and medical imaging in the other countries
- describe how the fundamental sciences of physics and psychology can be co-applied to help minimise X-radiation dose
- discuss a range of approaches that might be used to minimise X-radiation dose in the clinical setting whilst preserving medical image quality
- describe how inter-professional collaboration contributes to improve image quality
- discuss how to promote best practice in radiography
- describe the past and present developments and achievements of medical imaging and discuss possible future challenges within the field.
Skills
The student is able to
- participate in writing a scientific article, presenting a conference paper, presenting a conference poster and a basic scientific review.
- propose ways in which experiments can be conducted to generate image data
- analyse image data using suitable perceptual, mathematical and/or physics techniques
- draw inferences from the data with respect to identifying fit for purpose images that have low associated radiation dose
General competences
The student is able to
- facilitate an international and interdisciplinary experience in the medical imaging field
- consider strategies which can be used to effectively and safely translate dose and clinical image quality optimisation work into the routine clinical setting
- reflect upon ethical issues and discuss intercultural perspectives in research
- reflect on the development and priorities in medical imaging use and the consequences for social development, individual health and social problems