EPN-V2

KFKNU16100 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 1 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian 1 Level 5-10, Subject 1
Studieprogram
Norsk 1, trinn 5-10
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2021/2022
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emne 1 ligg i haustsemesteret, og har avsluttande munnleg eksamen før jul. Skriving og vurdering har ein sentral plass saman med språklege emne og elevtekstanalyse. Studentane har arbeidskrav som føreset arbeid i eigne grunnskuleklassar.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
  • har kunnskap om metaspråk og språkleg medvit
  • har kunnskap om relevante teoriar om skriving, skriveopplæring og skrivestrategiar
  • har omfattande innsikt i korleis elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet kan vidareutvikle skrivinga si
  • har kunnskap om vurdering og vurderingsformer
  • har kunnskap om gjeldande læreplan for skulens norskfag
  • har kunnskap om bruk av digitale verktøy i norskfaget

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere og bruke relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
  • kan legge til rette for at elevane får skrive sakprega tekster og fiksjonstekstar av ulike slag
  • kan rettleie og vurdere skriftleg tekstproduksjon hos elevar på på mellomtrinnet og ungdomstrinnet
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekster for å fremje læring
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget

Generell kompetanse

Studenten

  • er stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan legge til rette for arbeid med språk og skriving og oppfordre elevane til aktiv deltaking i det offentlege liv

Innhold

  • Skriving i ulike sjangrar
  • Skrivestrategiar og teoriar om skriving
  • Vurdering
  • Bruk av digitale verktøy og digitale læringsressursar i skriving
  • Prosessorientert skriving og skrivemappe i klasserommet
  • Læremiddel. Sakprosatekstar, samansette tekstar
  • Elevtekstanalyse og -vurdering
  • Mellomspråk og språklæring
  • Grammatisk kunnskap: fonologi, morfologi og syntaks

Arbeids- og undervisningsformer

Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum. Arbeidet med sakprosaskriving i grunnskolen og analyse av elevtekstar føreset innlevering i OsloMets digitale læringsplattform, og studentane får rettleiing i dette arbeidet gjennom skriftleg dialog med faglærar på nettet. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse.

Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:

  • Gruppeoppgåve (om lag 5000 ord): Utprøving og vurdering av sakprosaskriving i i eigen klasse i grunnskulen. Oppgåva føreset deltaking på første og andre samling, erfaringsutveksling og samskriving på nettet. Arbeidskravet inneber og samarbeid og kunnskapsdeling i eige kollegium. Faglærar på OsloMet gir digital respons på gruppeoppgåva før endeleg innlevering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: nynorsk.
  • Individuell oppgåve (om lag 2000 ord): Elevtekstanalyse på makro- og mikronivå. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: bokmål.

Vurdering og eksamen

Eksamen vert gjennomført i haustsemesteret. Den avsluttande vurderinga på emne 1 er ein individuell munnleg eksamen i språklege emne med 20 minutt førebuing og om lag 20 minutt eksaminasjon. Eksamen blir halden på OsloMet.

Ny/utsett eksamen

Ny og utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen.

Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

Hjelpemidler ved eksamen

Studentane vil ha tilgang til læreplan i norsk (NOR01-06) i førebuingsrommet.

Vurderingsuttrykk

The course is organised in two parts. The first is an international summer school while the second is an ordinary study at HiOA. Each part has a duration of approx. 3 weeks.

Optimax is an outgrowth of programmes currently running at University of Salford (UK), Hanze University of Applied Sciences (the Netherlands) , Haute Ecole de Santé Vaud (Switzerland) , Lisbon School of Health Technology (Portugal) and the Master Programme in Biomedicine at HiOA. These institutions take turns to host summer school.

Optimax is built on multi-disciplinary collaborative research already being undertaken between some of the partners. Contributing expertise will be drawn from a wide range of relevant disciplines and fields of practice and partners have been selected after a detailed discussion confirming their personal or institutional focus as highly relevant.

Subject

  • Theory and method 0.5 ECTS
  • Ethics 0.5 ECTS
  • Governing 6.0 ECTS
  • Physics of medical imaging 1.0 ECTS
  • Quality improvement 1.0 ECTS
  • Methodological principles and techniques 0.5 ECTS
  • Communication 0.5 ECTS
  • SUM 10 ECTS

Sensorordning

Completion of the first and second academic year.

Opptakskrav

On successful completion of this part the student will achieve the following learning outcomes:

Knowledge

The student is able to

  • describe the challenges in welfare systems, relevant national legislation, and the role of national and international organizations, regulations and agreements regarding medical imaging. describe theory and regulation of X-radiation dose limitation in the clinical setting
  • describe the difference in healthcare and medical imaging in the other countries
  • describe how the fundamental sciences of physics and psychology can be co-applied to help minimise X-radiation dose
  • discuss a range of approaches that might be used to minimise X-radiation dose in the clinical setting whilst preserving medical image quality
  • describe how inter-professional collaboration contributes to improve image quality
  • discuss how to promote best practice in radiography
  • describe the past and present developments and achievements of medical imaging and discuss possible future challenges within the field.

Skills

The student is able to

  • participate in writing a scientific article, presenting a conference paper, presenting a conference poster and a basic scientific review.
  • propose ways in which experiments can be conducted to generate image data
  • analyse image data using suitable perceptual, mathematical and/or physics techniques
  • draw inferences from the data with respect to identifying fit for purpose images that have low associated radiation dose

General competences

The student is able to

  • facilitate an international and interdisciplinary experience in the medical imaging field
  • consider strategies which can be used to effectively and safely translate dose and clinical image quality optimisation work into the routine clinical setting
  • reflect upon ethical issues and discuss intercultural perspectives in research
  • reflect on the development and priorities in medical imaging use and the consequences for social development, individual health and social problems