Studieinfo emne KFKNU16100 2020 HØST
KFKNU16100 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 1 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian 1 Level 5-10, Subject 1
- Studieprogram
-
Norsk 1, trinn 5-10
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
HØST
2020
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 1 ligg i haustsemesteret, og har avsluttande munnleg eksamen før jul. Skriving og vurdering har ein sentral plass saman med språklege emne og elevtekstanalyse. Studentane har arbeidskrav som føreset arbeid i eigne grunnskoleklassar.
Forkunnskapskrav
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbyte definert som kunnskap, dugleik og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
- har kunnskap om metaspråk og språklig medvit
- har kunnskap om relevante teoriar om skriving, skriveopplæring og skrivestrategiar
- har omfattande innsikt i korleis elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet kan vidareutvikle skrivinga si
- har kunnskap om vurdering og vurderingsformer
- har kunnskap om gjeldande læreplanen for skolens norskfag
- har kunnskap om bruk av digitale verktøy i norskfaget
Dugleik
Studenten
- kan vurdere og bruke relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
- kan leggje til rette for at elevane får skrive sakprega tekster og fiksjonstekstar av ulike slag
- kan rettleie og vurdere skriftleg tekstproduksjon hos elevar på på mellomtrinnet og ungdomstrinnet
- kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekster for å fremme læring
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
Generell kompetanse
Studenten
- er stødig i skriftlig bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan leggje til rette for arbeid med språk og skriving og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv
Innhold
- Skriving i ulike sjangrar
- Skrivestrategiar og teoriar om skriving
- Vurdering
- Bruk av digitale verktøy og digitale læringsressursar i skriving
- Prosessorientert skriving og skrivemappe i klasserommet
- Læremiddel. Sakprosatekstar, samansette tekstar
- Elevtekstanalyse og -vurdering
- Mellomspråk og språklæring
- Grammatisk kunnskap: fonologi, morfologi og syntaks
Arbeids- og undervisningsformer
Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum. Arbeidet med sakprosaskriving i grunnskolen og analyse av elevtekstar forutset innlevering i OsloMets digitale læringsplattform, og studentane får rettleiing i dette arbeidet gjennom skriftleg dialog med faglærar på nettet. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse.
Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:
- Gruppeoppgåve (om lag 5 000 ord): Utprøving og vurdering av sakprosaskriving i i eigen klasse i grunnskolen. Oppgåva føreset deltaking på første og andre samling, erfaringsutveksling og samskriving på nettet. Arbeidskravet inneber og samarbeid og kunnskapsdeling i eige kollegium. Faglærar på OsloMet gir digital respons på gruppeoppgåva før endeleg innlevering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: nynorsk.
- Individuell oppgåve (om lag 2 000 ord): Elevtekstanalyse på makro- og mikronivå med vurdering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: bokmål.
Vurdering og eksamen
Eksamen vert gjennomført i haustsemesteret. Den avsluttande vurderinga på emne 1 er ein individuell munnleg eksamen i språklege tema. Det blir nytta to interne sensorar. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosessar i studieprogrammet. Munnleg eksamen blir halden på OsloMet.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Vurderingsuttrykk
Det blir nytta graderte karakterar. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Sensorordning
Det blir nytta to interne sensorar. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosessar i studieprogrammet.
Opptakskrav
Sjå programplanen.