EPN-V2

G1NOR1200 Norwegian 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 1
Study programme
Teacher Education 1.-7. grade
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2015/2016
Course history

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:  

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om lese- og skriveteoriar med særleg vekt på vidareutvikling av lese- og skriveferdigheiter
  • har kunnskap om lese- og skrivestrategiar 
  • har kunnskap om dei ulike funksjonane lesing og skriving kan ha for elevars utvikling og læring
  • har kunnskap om lese- og skriveopplæring i ein andrespråkssituasjon
  • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
  • har gode kunnskapar om skjønnlitteratur og sakprosa for barn og god forståing for korleis denne litteraturen har utvikla seg over tid
  • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og samansette tekstar; fiksjonstekstar og sakprosatekstar i ulike sjangrar, og tekstar frå eldre og nyare medium
  • har kunnskap om litteratur i eit fleirkulturelt samfunn
  • har kunnskap om litteratur frå nyare tid som rettar seg mot ungdom
  • har innsikt i hovuddraga i norsk barnelitteratur og kjennskap til nokre sentrale verk
  • kjenner til korleis barn utviklar seg som lesarar frå dei er små og gjennom heile grunnskolen
  • har kunnskap om kvifor og korleis tekstar kan fascinere og forføre oss
  • har kunnskap om lesing som ein refleksiv og metaspråkleg utviklingsprosess
  • kjenner til korleis litteraturen både kan invitere lesaren inn i ei anna verd og gjere lesaren meir kjent med seg sjølv
  • har kunnskap om den gjeldande læreplanen for skolens norskfag  

Ferdigheiter

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere norskundervisning på ulike trinn og grunngi faglege val
  • kan vurdere og bruke ulike undervisningsmetodar i lese- og skriveopplæringa, for elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk, for elevar som skriv bokmål og elevar som skriv nynorsk
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
  • kan kartlegge lese- og skriveferdigheiter, sette i verk relevante tiltak for tilpassa opplæring og oppdage lese- og skrivevanskar
  • kan nytte retoriske kunnskapar i arbeid med munnlege og skriftlege tekstar
  • kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan ta i bruk ulike digitale verktøy i norskopplæringa og vurdere digitale, samansette tekstar
  • kan reflektere over tekstars kvalitet og bruksområde og legge til rette for, gjennomføre og vurdere samtaler om litteratur
  • kan analysere og tolke ulike typar tekstar
  • kan formidle litteratur på varierte måtar, både munnleg og skriftleg, til dømes ved hjelp av digitale verktøy, filmatiserte og dramatiserte versjonar av litterære verk
  • kan legge til rette for møte med tekstar på dansk og svensk, både munnlege og skriftlege, og samiske og utanlandske tekstar i omsetjing
  • kan stimulere den estetiske sansen til elevane

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide med språk og tekst i fleirkulturelle klassemiljø og utvikle språk- og kulturforståing
  • kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevars læring og utvikling i faget og på tvers av fag
  • kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppmode dei til aktiv deltaking i det offentlege liv
  • kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • er sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk

Course requirements

Work and teaching methods include lectures, problem-based learning (PBL), seminars, and skills training in the form of laboratory assignments. The teaching methods flipped classroom and team-based learning (TBL) are used for parts of the course. Digital learning resources are made available to the students in advance, and the time they spend at the university is used to work on assignments and group work.