EPN-V2

FOTO2000 Reportage Course description

Course name in Norwegian
Reportasje
Study programme
Bachelor Programme in Photojournalism
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
FALL 2023
Schedule
Course history

Introduction

Emnets fokus er fotojournalistisk reportasje som sjanger. Studentene skaffer seg innsikt i de fotojournalistiske arbeidsmetodene knyttet til reportasje. Studentene skal videreutvikle sin evne til å arbeide som fotojournalist i redaksjon gjennom en praksisperiode.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at bachelorstudiet i fotojournalistikk har generelle progresjonsbestemmelser:

Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.​

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • sjangeren bildereportasje med bruk av videoelementer
  • flermedial fortellerteknikk og presentasjon
  • journalistikkens etiske grenser for fotografier og tekst i magasinjournalistikk
  • redaksjonelle funksjoner i regionale mediehus

Ferdigheter

Studenten

  • behersker idé, research og pitching for reportasje
  • kan fotografere og redigere journalistiske reportasjer
  • kan arbeide med tekst og lyd
  • behersker presentasjonsformer for magasin
  • kan reflektere over metodiske, fortellermessige og etiske trekk ved flermediale produksjoner
  • kan arbeide og samarbeide i redaksjon som fotojournalist

Generell kompetanse

Studenten

  • har et sjangerrepertoar og evner å skille mellom og respektere sjangre
  • har utviklet selvstendighet i idearbeid, research og evnen til å planlegge kompleks fotojournalistisk produksjon
  • har utviklet sin fotojournalistiske fortellerevne
  • kan reflektere kritisk over arbeid med reportasje 
  • har evnen til samarbeid og mellommenneskelig kommunikasjon i reportasjearbeidet

Teaching and learning methods

Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:

  • seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
  • undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
  • praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode
  • gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
  • individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent
  • hospiteringsperiode i et regionalt mediehus

Course requirements

Philosophy of Social Science is the study of philosophical knowledge and activity. The course discusses the philosophy of social science's basis and raises questions that are relevant for professional social work and the work on the master's thesis. Relevant topics are the role of values in research, realism/social constructivism, evidence-based politics, essential features of social reality, criteria for interpretation, causal reasoning.

The course includes the analysis and discussion of relevant social research. The course is closely related to other courses on the master's programme and the development of the master's thesis.

Assessment

None.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the students are expected to have achieved the following knowledge and skills:

Knowledge

The student has:

  • in-depth insight into key philosophy of science topics that are relevant for the social sciences
  • advanced knowledge of theories and terms that make it possible to systematically reflect on social scientific activities and social work practice
  • in-depth understanding of the theoretical basis for quantitative and qualitative methods

Skills

The student is capable of:

  • analysing and discussing social research using key philosophy of science terms and theory
  • analysing and assessing philosophy of science positions in social science literature
  • considering and discussing the philosophy of science basis for their own research projects
  • developing an analysis strategy with a consistent epistemology

Competence

The student has:

  • a sound understanding of the relationship between research and theories of research
  • a well developed ability to question the basis of research results

Grading scale

The teaching methods used are lectures and discussion/group work/supervision relating to coursework requirements and exam.

Examiners

The student submits four essays, each 500 words (+-10%). Each essay discusses relevant themes from the curriculum, with a possibility also to relate to master thesis project or other Research examples. A list of topics to choose from will be available at the start of the course.

If the assignments are not approved, the student will be given the opportunity to submit improved versions once. The assignments must be approved before the student can take the exam.