EPN-V2

FOTO2000 Reportage Course description

Course name in Norwegian
Reportasje
Study programme
Bachelor Programme in Photojournalism
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Emnets fokus er fotojournalistisk reportasje som sjanger. Studentene skaffe seg innsikt i de fotojournalistiske arbeidsmetodene knyttet til reportasje. Studentene skal videreutvikle sin evne til å arbeide som fotojournalist i redaksjon gjennom en praksisperiode.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at bachelorstudiet i fotojournalistikk har generelle progresjonsbestemmelser:

Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.​

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har kunnskaper om

  • sjangeren bildereportasje med bruk av videoelementer
  • flermedial fortellerteknikk og presentasjon
  • journalistikkens etiske grenser for fotografisk og verbal magasinjournalistikk
  • redaksjonelle funksjoner i regionale mediehus

Ferdigheter

Studenten

  • behersker idé, research og pitching for reportasje
  • kan fotografere og redigere mindre journalistiske reportasjer
  • kan arbeide med verbaltekst og lyd
  • behersker presentasjonsformer for nett
  • kan reflektere over metodiske, fortellermessige og etiske trekk ved flermediale produksjoner.
  • kan arbeide og samarbeide i redaksjon som fotojournalist

Generell kompetanse

Studenten har

  • utviklet et sjangerrepertoar, og dermed evne til både å skille mellom sjangre, respektere sjangre, og å utfordre sjangergrenser
  • utviklet selvstendighet i idearbeid, research og planlegging av kompleks fotojournalistisk produksjon
  • evnen til effektiv fotojournalistisk kommunikasjon
  • forståelse for journalistisk yrkesetikk
  • evner til samarbeid og mellommenneskelig kommunikasjon i en journalistisk kontekst

Teaching and learning methods

Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:

  • Seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere.
  • Undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver.
  • Gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum.
  • Individuell oppgaveløsning med tilbakemelding.
  • Hospiteringsperiode i et regionalt mediehus.

Course requirements

This course covers important groups of pharmaceuticals and natural products, with emphasis on the mechanisms of action. It focuses on the connection between the chemical structure of a pharmaceutical and its pharmacodynamic and pharmacokinetic properties. Emphasis is also placed on the ability of pharmaceuticals to interact with their target molecules, and on the structure-activity relationship (SAR) in physiological environments.

Assessment

Eksamen er en hjemmeeksamen.

Eksamen inneholder en drøftingsoppgave med omfang 5-8 sider. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial eller Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

Eksamen innholder også to av arbeidskravene:

  • Produktet "En netteportasje med bilder, tekst og evt. video". Det er anledning til å gjøre endringer under eksamen.
  • Den skriftlige pitchen i den form den ble levert inn. Det er ikke anledning til å gjøre endringer under eksamen.

Karakteren settes etter en samlet vurdering av de to eksamensdelene.

Kandidater som ikke består eller har gyldig fravær ved ordinær eksamen, kan framstille seg til ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

The student may lack a maximum of one passed course from the first year of study. The course FARB1060 and the partial exam in drug calculations in the course FARB1400 is exempt from the progression requirement.

Grading scale

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe pharmaceuticals’ reactions and reaction mechanisms in a physiological environment
  • can give grounds for ATC classification (anatomical therapeutic chemical) of different main groups of pharmaceuticals
  • can describe the chemical composition and pharmacological effects of selected groups of pharmaceuticals, herbal medicinal products and phyto-pharmaceuticals
  • can explain the use of different derivatives of pharmaceutical molecules and their significance to pharmacological activities
  • can describe pharmaceutical pharmacokinetics and pharmacodynamics with a focus on how pharmaceuticals are metabolised

Skills

The student

  • can assess the structure-activity relationship and molecular mechanisms of action for the main groups of pharmaceuticals, herbal medicinal products and phyto-pharmaceuticals
  • can apply new and updated knowledge of phyto-pharmaceuticals and food supplements

General competence

The student

  • can independently acquire knowledge about and assess the properties of a pharmaceutical product and its structure-activity relationship

Examiners

Work and teaching methods include lectures and group work. Discussing the discipline with fellow students and teachers is emphasised.