EPN-V2

ERGOBPRA2 Occupational Therapy Practice Placement, Part 2 Course description

Course name in Norwegian
Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse, del 2
Study programme
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

Norge er et flerkulturelt samfunn. Idealet er inkludering og at alle skal delta og føle seg som en del av samfunnet. Særlig framholds utdanning og arbeidsliv som de sentrale arenaene for integrasjon. Forskning viser imidlertid at ekskludering er utbredt i Norge. Dette emnet omhandler hva som hemmer og fremmer deltakelse og inkludering i utdannings- og arbeidsliv blant etniske minoriteter. Vi ser på den historiske utviklingen av den moderne innvandringen til Norge, samt politiske grep som er tatt for å skape et demokratisk og likeverdig samfunn. Studentene får innblikk i sentrale begreper og perspektiver, samt en empirisk oversikt. 

Required preliminary courses

The student must have passed the first year of the programme or equivalent,.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • is capable of describing relevant user groups, professional issues and occupational therapy methods at the placement training establishment
  • is capable of describing the position of occupational therapy within the placement’s framework and organisation at different levels
  • is capable of describing relevant partners' tasks
  • is capable of discussing how activity analyses are consistently used in occupational therapy processes

Skills

The student is capable of

  • using mapping methods relating to occupation, skills and functional assessments that are relevant at the practical training establishment
  • using and communicating systematic activity analyses through an occupational therapy work process
  • initiating relevant interventions under supervision based on, among other things, a complete systematic occupational analysis
  • applying activities methodically to promote occupational performance and justifying this through clinical reasoning
  • assessing and adjusting their own therapeutic competence in encounters with users, or making referrals as needed
  • applying users' and next of kin's experiential competence in line with evidence-based practice
  • applying clinical reasoning, assessing and adjusting his/her own therapeutic expertise in dealing with people who are in a learning and coping process, or referring them to other professionals if necessary
  • searching systematically for and disseminating scientific literature of relevance to his/her for own professional practice at the practical training establishment
  • applying relevant theory and research, and making professional assessments, decisions and actions in accordance with evidence-based practice

General competence

The student is capable of

  • demonstrating good communication skills and adapting their communication in meetings with users and other partners
  • disseminating and documenting occupational therapy professional practice in writing and orally in the forms and procedures relevant to the practical training establishment
  • identifying and reflecting on professional and ethical issues and dilemmas
  • taking responsibility for, showing initiative and cooperation skills in practice
  • planning and interdisciplinary cooperation within the framework of the practical training establishment
  • assessing and preventing the risk of undesirable incidents and complying with the practical training establishment’s procedures

Teaching and learning methods

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: 

Kunnskap

Studenten lærer

  • utviklingstrekk i den moderne innvandringen til Norge
  • sentrale begreper knytte til utdanning og arbeidsliv, som fullføring, frafall, mangfold, diskriminering, rasisme, inkludering og ekskludering
  • kunnskap om innvandring og utfordringer for en bærekraftig velferdsstat
  • kritiske perspektiver til diskusjoner om innvandring og integrering og politikken på området

Ferdigheter

Studenten kan

  • gjøre rede for sentrale perspektiver og begreper om innvandring og integrering
  • presentere faglige bidrag og drøfte ulike momenter som forklarer situasjonen i samfunnet for etniske minoriteter
  • diskutere teoretiske innsikter og hvordan de kan sammenholdes med empiri om norske forhold
  • gjøre rede for ulike oppfatninger av hva som hemmer og fremmer et demokratisk og mangfoldig Norge

Generell kompetanse

Studenten kan

  • gi en oversikt over situasjonen for innvandrere og integrering i utdannings- og arbeidslivet i Norge
  • være med i debatter og diskutere virkemidler som kan brukes lokalt for å fremme deltakelse og inkludering lokalt

Course requirements

Undervisningen består av forelesninger hvor det forventes at studentene deltar aktivt.

Assessment

Ingen arbeidskrav eller obligatorisk aktivitet.

Permitted exam materials and equipment

Not relevant.

Grading scale

Pass/fail.

Examiners

Ingen hjelpemidler er tillatt.