EPN-V2

ERGOBPRA1 Occupational Therapy Practice Placement, Part 1 Course description

Course name in Norwegian
Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse, del 1
Study programme
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Through systematic work and therapeutic use of activity, the occupational therapist contributes to the possibility of activity and participation. Practical training makes up one third of the study and is a very important part of the occupational therapy programme. During this first long practical training period, the individual student will gain experience from one practical training establishment, at the same time as the class as a whole will gain insight into various forms of occupational therapy practice, as the practical training places can be in all arenas where occupational therapists work.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the study programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;

Knowledge;

The student is capable of;

  • describing the position of occupational therapy within the practical training establishment's framework and organising in the Norwegian health and welfare system
  • describing mapping, measures and evaluations based on an occupational therapy work process model
  • explaining activity analysis as a part of an occupational therapy work process
  • describing cases from practical training with the help of occupational therapy models/theories

Skills;

The student is capable of;

  • planning and implementing therapeutic use of activity under supervision, and of reflecting clinically on this work
  • using a tool to carry out and document a systematic activity analysis of users
  • searching for and disseminating academic literature of relevance for issues at the practical training establishment
  • systematically mapping the users’ activity history, resources and challenges in occupational participation
  • carrying out lifesaving first aid

General competence

The student;

  • is capable of adapting the way he/she communicates with users and other partners
  • shows initiative and shows responsibility for own learning;
  • is capable of finding and referring to legislation of relevance to occupational therapy practice
  • is capable of identifying and reflecting on ethical issues in relation to people who are in a learning, coping or change process
  • is respectful and complies with the professional ethical guidelines for occupational therapists

Teaching and learning methods

Målet med emnet er å utforske hvordan kreativ praksis og estetisk teori kan gripe inn samfunnsbehov og -problemstillinger. Emnet gir deg mulighet til å posisjonere studenten som forsker inn mot både studieretningen og de estetiske fagenes verdi og virke i samfunnet. Emnet vil særlig fokusere på hvordan kreativ praksis i urbane områder og offentlige rom aktivt kan adressere og påvirke samfunnets behov, utvikling og utfordringer. Prosjektene i emnet skal helst foregå i dialog med reelle aktører i arbeidslivet og/eller det offentlige og resultatet vil variere fra gruppe til gruppe.

Course requirements

Opptak til master i estetiske fag.

Assessment

Studenten

Kunnskap:

  • kan anvende kunnskap fra egen studieretning i tverrfaglige og stedsspesifikke prosjekter
  • kan reflektere over fagfeltets metoder, praksis og forskning.

Ferdigheter:

  • kan anvende kunnskap og ferdigheter fra studieretningsemnet i praktisk og teoretisk problemløsning
  • kan reflektere kritisk rundt praksis og kunnskap i samskapingsprosesser
  • kan drøfte, vurdere og kontekstualisere utvalgte estetiske praksiser i et samfunnsperspektiv

Generell kompetanse:

  • kan bidra til nytenkning og innovasjonsprosesser innenfor institusjoner, organisasjoner og utdanning
  • kan samarbeide med ulike aktører i tverrfaglige prosjekter

Permitted exam materials and equipment

Undervisningen inkluderer begge seminarer og workshops. Gjennom praktisk arbeid og feltarbeid i små grupper vil studentene utforske hvordan de kan arbeide tverrfaglig innen det kunstneriske, performative, prosessuelle, og designmetodiske for å bidra til samfunnmessige behov.

Studentene deltar aktivt i undervisningen og i gruppearbeid.

Grading scale

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • minst 80% tilstedeværelse på obligatorisk undervisning og seminarer

Examiners

The midway and final assessments are made by the practical training supervisor and the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.