EPN-V2

EMFE3100 Building Automation Course description

Course name in Norwegian
Automasjon i bygg - ingeniørfaglig systememne
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Energy and Environment in buildings
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

For å kunne påbegynne emnet må studenten ha bestått SPH1020 Grunnleggende sykepleie, SPH1230 Anatomi, fysiologi og biokjemi og SPHPRA111 Sykepleierens funksjon og oppgaver innen grunnleggende sykepleie.

Recommended preliminary courses

The course builds on courses from the first and second years of study.

Required preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har bred kunnskap om sykdomsprosesser, behandling og forebygging av medisinske lidelser
  • har kunnskap om lovverket og rammer som regulerer spesialisthelsetjenesten
  • har en generell forståelse av barndom, av barn og unge og av oppvekstprosesser i et samfunn preget av sosialt, kulturelt og økonomisk mangfold*

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende sykepleieprosessen til pasienter ved medisinsk sykdom og behandling
  • kan anvende kunnskap om akutte kriser og kan reflektere over pasientens og pårørendes opplevelse av sin situasjon
  • kan anvende grunnleggende kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter i møte med pasienter, pårørende og medarbeidere*
  • kan anvende grunnleggende kunnskap om smertelindring og smertescoringsverktøy
  • kan koordinere pasientforløp ved medisinsk sykdom og behandling
  • kan samarbeide med ulike nivåer av helsetjenesten
  • kan informere, undervise og veilede pasienter og pårørende
  • kan anvende kunnskap om forskriftsmessig legemiddelhåndtering
  • kan utføre og begrunne relevante sykepleiefaglige prosedyrer

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende yrkesetiske retningslinjer
  • kan utøve faglig forsvarlig sykepleie, basert på kunnskapsbasert praksis og kritisk refleksjon
  • kan ta ansvar for egen læring, tar initiativ og i stigende grad viser progresjon og selvstendighet i sin studiesituasjon
  • kan utøve sykepleie i samsvar med egen kompetanse og er mottagelig for veiledning

Learning outcomes

Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, praktisk trening i øvingspost, praktiske studier, gruppearbeid og selvstudier.

Teaching and learning methods

Følgende arbeidskrav må være godkjent:

  • Egenpresentasjon og vaktplan
  • Egenvurdering til midtvurdering og/eller avsluttende vurdering
  • Tilstedeværelse ved forventningsmøte, midtveis- og avsluttende vurdering
  • Deltakelse i to veiledninger
  • Individuell skriftlig oppgave, ca. 2000 ord
  • Deltakelse på seminar over to dager tilknyttet INTER1100*
  • Gruppeoppgave tilknyttet INTER1100*

Studenten gis tre muligheter til godkjenning av skriftlige arbeidskrav i løpet av praksisperioden

Course requirements

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Vurderingsform: Vurdering av praksis inklusive arbeidskrav

Assessment

Alle

Permitted exam materials and equipment

Bestått/ikke bestått

Krav om tilstedeværelse i veiledet praksis (90 %)

Grading scale

Hver student vurderes av en representant fra praksisstedet og én representant

fra OsloMet. Endelig vedtak om bestått/ikke bestått fattes av OsloMet

Examiners

Innholdet i emnet er relatert til læringsutbyttene og blir ytterligere konkretisert i undervisningsplanene.