Programplaner og emneplaner - Student
EMFE3100 Building Automation Course description
- Course name in Norwegian
- Automasjon i bygg - ingeniørfaglig systememne
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Energy and Environment in buildings
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å kunne påbegynne emnet må studenten ha bestått SPH1020 Grunnleggende sykepleie, SPH1230 Anatomi, fysiologi og biokjemi og SPHPRA111 Sykepleierens funksjon og oppgaver innen grunnleggende sykepleie.
Recommended preliminary courses
The course builds on courses from the first and second years of study.
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har bred kunnskap om sykdomsprosesser, behandling og forebygging av medisinske lidelser
- har kunnskap om lovverket og rammer som regulerer spesialisthelsetjenesten
- har en generell forståelse av barndom, av barn og unge og av oppvekstprosesser i et samfunn preget av sosialt, kulturelt og økonomisk mangfold*
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende sykepleieprosessen til pasienter ved medisinsk sykdom og behandling
- kan anvende kunnskap om akutte kriser og kan reflektere over pasientens og pårørendes opplevelse av sin situasjon
- kan anvende grunnleggende kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter i møte med pasienter, pårørende og medarbeidere*
- kan anvende grunnleggende kunnskap om smertelindring og smertescoringsverktøy
- kan koordinere pasientforløp ved medisinsk sykdom og behandling
- kan samarbeide med ulike nivåer av helsetjenesten
- kan informere, undervise og veilede pasienter og pårørende
- kan anvende kunnskap om forskriftsmessig legemiddelhåndtering
- kan utføre og begrunne relevante sykepleiefaglige prosedyrer
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende yrkesetiske retningslinjer
- kan utøve faglig forsvarlig sykepleie, basert på kunnskapsbasert praksis og kritisk refleksjon
- kan ta ansvar for egen læring, tar initiativ og i stigende grad viser progresjon og selvstendighet i sin studiesituasjon
- kan utøve sykepleie i samsvar med egen kompetanse og er mottagelig for veiledning
Learning outcomes
Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, praktisk trening i øvingspost, praktiske studier, gruppearbeid og selvstudier.
Teaching and learning methods
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Egenpresentasjon og vaktplan
- Egenvurdering til midtvurdering og/eller avsluttende vurdering
- Tilstedeværelse ved forventningsmøte, midtveis- og avsluttende vurdering
- Deltakelse i to veiledninger
- Individuell skriftlig oppgave, ca. 2000 ord
- Deltakelse på seminar over to dager tilknyttet INTER1100*
- Gruppeoppgave tilknyttet INTER1100*
Studenten gis tre muligheter til godkjenning av skriftlige arbeidskrav i løpet av praksisperioden
Course requirements
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Vurderingsform: Vurdering av praksis inklusive arbeidskrav
Assessment
Alle
Permitted exam materials and equipment
Bestått/ikke bestått
Krav om tilstedeværelse i veiledet praksis (90 %)
Grading scale
Hver student vurderes av en representant fra praksisstedet og én representant
fra OsloMet. Endelig vedtak om bestått/ikke bestått fattes av OsloMet
Examiners
Innholdet i emnet er relatert til læringsutbyttene og blir ytterligere konkretisert i undervisningsplanene.