EPN-V2

ELI2700 Elektronikk Emneplan

Engelsk emnenavn
Electronics
Studieprogram
Bachelorstudium i ingeniørfag - elektro
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Language of instruction: Norwegian

This course highlights and problematises core concepts in health pedagogy and the relationship between the concepts. Health pedagogy methods are illuminated, and operationalized. Digital solutions used for health challenges are illuminated and problematized. Through training and reflection, the student will acquire the expertise necessary to plan, execute and evaluate health pedagogy measures provided to persons with health challenges and their next of kin, and incorporate user knowledge when teaching patients/users and next of kin.

Emphasis is placed on interprofessional cooperation and the organisation of health pedagogy measures, as well as the importance of being a change agent in different arenas related to health promotion.

Anbefalte forkunnskaper

10 ECTS credits overlaps with MAPO4400 Health Pedagogy, 10 ECTS credits.

Forkunnskapskrav

Godkjent labororiekurs i ELPE1300 Elektriske kretser.

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • kjenner til beskrivelse av signal i tids- og frekvensdomenet.
  • har kunnskap om oppbygging av forsterkere og kan analysere disse
  • har kunnskap om operasjonsforsterkere konfigurert med tilbakekobling
  • har kunnskap om ikke-ideelle parametre og begrensninger for operasjonsforsterkeren
  • har kunnskap om oppbygning og virkemåte av halvlederkomponenter
  • har kunnskap om dioden, modeller for dioder og ulike konfigurasjoner for bruk av dioder
  • har kunnskap om oppbygning og bruk av bipolare transistorer og MOS Felteffekt transistorer.
  • har kunnskap om transistorforsterkere inkludert dimensjonering av forsterkere og småsignal operasjon

Ferdigheter

Studenten kan:

  • designe forsterkerkoblinger basert på tilbakekoblingssystemer
  • bruke dioder og transistorer
  • beskrive signaler i tid og frekvens
  • lese og kople opp etter et skjema og drive nødvendig feilsøking
  • diskutere en kretsløsning og forklare hvordan den virker
  • bruke leverandørmanualer og datablad på egen hånd
  • bruke enkle da- og ad-omformere

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan analysere et problem og spesifisere en løsningsmetodikk
  • kan drøfte og diskutere ulike valg av løsningsmetode
  • kan gjøre rede for den historiske utviklingen innen fagområdet elektronikk

Arbeids- og undervisningsformer

Teoriundervisning, laboratoriearbeid.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The course will use varied, student-active work methods. Work and teaching methods include lectures, practical exercises in health pedagogy methods individually and in groups, group work and self-study.

Vurdering og eksamen

The following must have been approved in order for the student to take the examination:

  • minimum 80% participation in practical exercises at health pedagogy
  • approved research question for the home examination by a given deadline

Hjelpemidler ved eksamen

Individual home examination over two weeks based on the focus and content of the chosen topic. The student chooses the research question themselves. Scope: 2,500 words (+/- 10%).

Vurderingsuttrykk

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Sensorordning

Grade scale A-F.

Emneansvarlig

At least 20% of the examination papers will be assessed by an external examiner together with an internal examiner. The remaining papers will be assessed by two internal examiners. The external examiner’s assessment should benefit all students.

Emneoverlapp

Emnet har 4 stp overlapp med emnet ELTS2100 Elektronikk, og 3 stp overlapp mot emnet ELI1100 Elektronikk.