EPN-V2

DTV2300 Movement Theatre Course description

Course name in Norwegian
Bevegelsesteater
Study programme
Movement Theatre
Bachelor Programme in Drama and Theatre
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

The following must have been completed and approved in order for a student to take the exam:

  • Oral presentation – each study group draws an issue in microbiology to be presented at a seminar
  • Group assignment – students will plan and describe how infection control procedures can be carried out in practice. Scope of 1,500 words (+/- 10%). Groups of 3–5 students.

Recommended preliminary courses

Lectures, seminars, supervision and self-study. All students will be allocated a supervisor.

Learning outcomes

Læringsutbytte:

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om bevegelsesteatrets kunstneriske ståsted i samtiden
  • har kunnskap om oppbygging av en forestilling
  • har kunnskap om rollegestaltning og karakterisering
  • har kunnskap om samspill mellom aktører, rom og publikum
  • kjenner til historie- og sjangertrekk innenfor bevegelsesteateret som referanse for egen skapende virksomhet
  • kjenner til fagets egenart og anvendelse gjennom ulike medier
  • kjenner til nasjonalt og internasjonalt forsknings- og utviklingsarbeid samt nytenkning innenfor fagområdet bevegelsesteater
  • kjenner til bevegelsesteatrets didaktiske retningen

Ferdigheter

Studenten

  • kan fremstille bevegelsesaktører til scenisk bruk
  • kan fremstille sceniske rom for bevegelsesteater
  • kan utvikle egen dramaturgisk og visuell forståelse for bevegelsesteater
  • kan analysere, dokumentere og vurdere praktisk skapende arbeid
  • har kompetanse i å anvende kilder, formidle begreper og grunnleggende teorier innen bevegelsesteater.

Generelle kompetanse

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere bevegelsesteaterforestillinger med barn, unge eller voksne som målgruppe
  • kan drøfte eget skapende arbeid og bidra til utvikling av god praksis
  • kan formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig

Teaching and learning methods

Supervised individual written national exam

  • 2 hours
  • Multiple choice assignment

Course requirements

None.

Assessment

Eksamen i emnet er tredelt:

1. Soloarbeid, praktisk utøvende eksamen - individuell

En solo-visning av ca. 5 - 10 minutters varighet med etterfølgende muntlig samtale. Et skriftlig notat med kandidatens kunstneriske valg for visningen leveres i forkant.

Vurderingen av soloarbeid, praktisk utøvende eksamen teller 20 prosent av endelig karakter. Eksamensresultat kan ikke påklages.

2. Skriftlig utviklingsoppgave - individuell

Utviklingsoppgaven skal drøfte en selvvalgt problemstilling innenfor fagets bevegelsesteater. Oppgaven skal være mellom 3500-4500 ord.

Vurderingen av skriftlig utviklingsoppgave teller 30 prosent av endelig karakter. Eksamensresultat kan påklages.

3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe

En forestilling i gruppe av ca. 20-30 minutters varighet. Det gis tre ukers forberedelsestid. Gruppens skriftlige koreografi-regikonsept innleveres i forkant.

Vurderingen av praktisk utøvende eksamen teller 50 prosent av endelig karakter. Eksamensresultat kan ikke påklages.

I enkelte tilfeller kan praktisk/muntlige gruppeeksamener avvikles som individuell eksamen.

Alle tre eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal bestå emnet.

Gyldig fravær - ikke bestått

Studenter som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger én eller flere deleksamener som inngår i ordinær eksamen, eller som får vurderingen F på én eller flere deler som inngår i slik eksamen, kan melde seg opp til ny/utsatt eksamen.

Ved fremstilling til utsatt eksamen i del 2 skrives utviklingsoppgaven som til ordinær eksamen. Ved fremstilling til ny eksamen skal utviklingsoppgaven som ble vurdert til F til ordinær eksamen, være vesentlig bearbeidet/forbedret - for eksempel på grunnlag av begrunnelsen for karakterfastsettingen.

Ved fremstilling til ny/utsatt eksamen i del 1 soloarbeid, praktisk utøvende eksamen og del 3 praktisk utøvende eksamen i gruppe avlegges slik eksamen etter nærmere avtale med studieadministrasjonen. Det gis noe forberedelsestid.

Studentene selv er ansvarlig for å ta kontakt med studieadministrasjonen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

The bachelor’s thesis is the final academic in-depth paper in the nursing programme. Through the work on the bachelor’s thesis, the student will delve into a delimited area of research, and have the opportunity to develop his/her own academic independence. The topic must be linked to the nursing profession, patients and/or next-of-kin. The bachelor’s thesis must include systematic literature searches to apply results from recent research related to the chosen research question. The bachelor’s thesis must be presented in a systematic and clear manner. The title of the bachelor’s thesis will also be included on the diploma.

In the autumn semester, some teaching will be set up in connection with, for example, the development of a preliminary topic and problem for the bachelor thesis, cf. the work requirement Project description for the bachelor thesis.

Examiners

Passed first and second year of the programme.

Course contact person

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of

  • discussing the nurse’s role and responsibilities in a chosen area of specialisation
  • summarising relevant research and professional development in the chosen specialisation

Skills

The student is capable of

  • creating a project description, including a time schedule and how he/she intends to complete the bachelor’s thesis with the resources available
  • formulating a clear research question relating to nursing, which is possible to answer within the framework of the thesis
  • carrying out an independent systematic literature review in accordance with the applicable research standards
  • clarifying concepts, analysing and assessing different sources of information, and using these sources to formulate relevant argumentation
  • presenting specialist literature in an independent, logical, critical and systematic manner

Competence

The student is capable of

  • disseminating and arguing for strengths and weaknesses of his/her own study in a substantial and methodical manner
  • reflecting on relevant research ethics issues

Overlapping courses

The following coursework requirement must have been approved in order for the student to take the examination:

  • Project description for the bachelor’s thesis, scope 1,000 words (+/- 10%)
  • Completed supervision, three compulsory supervision sessions out of the four sessions offered