Programplaner og emneplaner - Student
CORO7300 Coaching and Relational Leadership in Learning Organisations Course description
- Course name in Norwegian
- Coaching og relasjonsledelse i lærende organisasjoner
- Study programme
-
Coaching and Relational Leadership
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
CORO7300 legger grunnlaget for å benytte en coachende tilnærming til endrings- og utviklingsprosesser på avdelings- og organisasjonsnivå i lærende organisasjoner. Den coachende lederstilen ses i sammenheng med andre former for utøvende lederskap, og studenten bevisstgjøres på muligheter og begrensninger ved bruk av coachende verktøy og metoder i utviklingsprosesser. Begrepet «lærende organisasjoner» beskrives og konkretiseres, og det fokuseres på utvikling av en organisasjonskultur som bygger på verdibasert ledelse, relasjonsledelse og coachende lederstil.
Required preliminary courses
CORO7200 eller tilsvarende må være bestått for å avlegge eksamen på emne CORO7300
Learning outcomes
Work and teaching methods used in the course are self-study, three to six master’s seminars with presentations, and an offer of 20 hours’ supervision per thesis, regardless of whether it is written individually or in a group.
The seminars are an arena for sharing experience from all stages of the project work. Students will take part in academic discussion and practise structuring and wording academic argumentation and communicating constructive criticism. Presenting their work, giving feedback to fellow students, and receiving feedback from fellow students and teachers, are important parts of the seminars.
The supervision agreement is signed by the students and supervisors at the start of the supervision.
When a group of students work together, an overview of each student’s individual contribution must be enclosed with the assignment.
Content
- Lærende organisasjoner
- Ledelse av endrings- og utviklingsprosjekter ved hjelp av coachende tilnærming
- Muligheter og begrensninger ved bruk av coachende verktøy og metoder i utviklingsprosesser
- Coaching som metode i konflikthåndtering på organisasjonsnivå
- Makt- og ansvarsforhold på organisasjonsnivå
- Verdier og kultur i lærende organisasjoner, herunder mangfold og kjønnsperspektiver
Teaching and learning methods
The following must have been approved in order for a student to be permitted to take the examination:
- Two oral presentations (up to 20 minutes each) at the master seminar, and completion of the opponent role with critique/feedback on the presentation from fellow students.
Course requirements
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with. There is an opportunity to reuse self-produced text from MAVIT4070 in the master's thesis without self-citation.
Assessment
Grade scale A-F.
Permitted exam materials and equipment
Alle tilgjengelige hjelpemidler er tillatt til eksamen.
Grading scale
Eksamen vurderes etter karakterskalaen A-F. Alle i gruppen får samme karakter.
Examiners
Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.