Programplaner og emneplaner - Student
CORO7100 Basic Competence in Coaching Management Style Course description
- Course name in Norwegian
- Grunnleggende kompetanse i coachende lederstil
- Study programme
-
Coaching and Relational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
FALL 2017
SPRING 2018
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Forelesninger, veiledning, gruppearbeid, og selvstudier.
Required preliminary courses
For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent innen gjeldende frist:
- Deltakelse i gruppe.
- Oppgave 1 Individuell oppgave eller i gruppe på inntil tre studenter.
- Omfang: 2000 ord (+/- 20 prosent).
- Muntlig fremlegg i gruppen.
- Minst 1 forskningsartikkel skal anvendes i besvarelsen.
- Studenten får muntlig tilbakemelding fra medstudenter og gruppeveileder.
Learning outcomes
Skriftlig hjemmeeksamen over 7 dager, individuell eller i gruppe på inntil tre studenter. Omfang: 3000 ord (+/- 20 prosent) - gjelder både gruppeoppgave og individuell oppgave. Forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg inngår ikke i besvarelsens omfang.
Content
- Prinsipper, sentrale begreper og utfordringer i coaching.
- Coaching i verdibasert og relasjonsorientert ledelse.
- Verktøy og strategier i kommunikasjon.
- Relasjonsbygging.
Teaching and learning methods
Gradert skala A-F
Ved gruppeoppgave tildeles alle studentene den samme karakteren. Det er individuell klageadgang på karakteren, dvs. at en klage på karakteren bare har konsekvenser for den kandidaten som har fremmet den.
Course requirements
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer et uttrekk av besvarelsene (minimum 20 prosent). Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.
Assessment
Skriftlig prosjekteksamen, individuelt. Eksamen består av å dokumentere to samtaler hvor coaching benyttes. Dokumentasjonen skal bestå av egne utviklingsmål, plan for samtalene, beskrivelse av selve gjennomføringen og refleksjoner der studentene beskriver egne oppdagelser, utvikling og ønsker for framtidig forbedring av egen coaching. Dokumentasjonen skal være knyttet opp mot relevant teori og læringsutbyttet for studiet og emnet. Omfang: 2.000-4.000 ord.
Grading scale
Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått.
Examiners
Eksamen vurderes av én intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.