Programplaner og emneplaner - Student
BMAL6000 Diversity Management in Early Childhood Education Course description
- Course name in Norwegian
- Mangfoldsledelse i barnehagen
- Study programme
-
Diversity Management in Early Childhood EducationDiversity Management in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course deals with theoretical and practical aspects of applied fluid mechanics. Some of the vital topics covered are boundary layer concept, governing equations, incompressible flows, compressible flows, internal flow, external flow, dimensional analysis, and introduction to experimental fluid dynamics. This course is given in English, but the exam can be given in Norwegian or another scandinavian language.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om barnehageprofesjonen i et mangfoldig samfunn
- har inngående kunnskap om teorier om ledelse av mangfold i ansattgruppen, foresattegruppen og barnegruppen i barnehagen
- har omfattende kunnskap om å lede utvikling av mangfoldskompetanse i barnehagen
- har bred kunnskap om faglige problemstillinger i barnehagehverdagen knyttet til maktrelasjoner og ulike forskjells- og mangfoldskategorier
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere, og kritisk reflektere, over teorier og metoder knyttet til ledelse i en mangfoldig barnehage
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere et faglig utviklingsarbeid i barnehagen
- kan analysere og vurdere relevante styringsdokumenter på barnehagefeltet og lede faglige refleksjoner i barnehagepersonalet
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere og analysere profesjonsetiske problemstillinger knyttet til ledelse av mangfold i ansattgruppen, foresattegruppen og barnegruppen i barnehagen
- kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter i mangfoldsledelse til nytenking og for å utvikle nye prosjekter i barnehagen i et samfunn og nærmiljø i endring
- kan reflektere kritisk over egne og andres verdier og normer/oppfatninger og barnehagens faglige virksomhet i møte med barn, foresatte og ansatte
- kan formidle faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdet, både med spesialister og til allmennheten
Content
Passed the course Mathematics 1000 (MEK1000), Mathematics 2000 (MEK2000), and Physics and Chemistry (MEK1100) / Physics (MEK1400) and Mechanics (MAPE1300).
Teaching and learning methods
Studiet er samlingsbasert med tre fysiske samlinger à to dager og to digitale undervisningsdager i løpet av skoleåret. De fysiske samlingene foregår på OsloMet, studiested Pilestredet. Universitetets digitale læringsplattform og digitale læringsformer anvendes til de nettbaserte studiedagene og til studentaktiv læring mellom samlingene.
Undervisningen gis som forelesninger, seminarer og veiledning. Studentaktive læringsformer vektlegges. Gjennom forelesninger og seminarundervisning skal studentene tilegne seg teoretisk kunnskap og opparbeide praktiske ferdigheter til å gjennomføre et prosjekt knyttet til mangfoldsledelse i barnehagen. Studentene skal planlegge og gjennomføre et aksjonsforskningsprosjekt i barnehagen som gir trening i mangfoldsledelse på ulike nivåer, og som involverer personalet.
Course requirements
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- understands the basic concepts of fluid mechanics (such as boundary layer, continuum hypothesis, viscosity, conservational laws) and recognizes practical fluid dynamics problems.
- knows the difference between system approach and control volume approach and is able to explain the difference between Eulerian and Lagrangian description of fluid flow.
- knows how to use the fundamental governing equations of fluid dynamics - (continuity, momentum and energy equations) and is aware of its area of application.
- is capable of using dimension analysis to design prototypes of a reduced scale.
- understanding of the various physical phenomena associated with the internal flow and external flow over common geometries.
- has knowledge about the basic experimental techniques.
Skills
The student is capable of:
- making simple calculations of velocity, pressure, temperature and shear stress for incompressible flows.
- formulating reasonable mathematical models to solve technical problems.
- calculating lift and drag forces acting on rigid bodies moving relative to a fluid.
- analyzing flow in pipes and pipeline networks and calculating energy and pressure losses.
General competence
The student must:
- be capable of using mathematical modelling and solutions to problems in fluid mechanics.
- be able to propose suitable experimental tools for fluid flow problems.
Assessment
3 of 4 compulsory assignments must be approved.
The coursework must be approved before the student can take the exam.
The tasks are delivered in Canvas.
Permitted exam materials and equipment
The exam consist of two parts:
1. 1 individual report (word limit 1000-2000) based on relevant fluid mechanics problems. (Counts 40 %)
2. 3 hour written exam under supervision (Counts 60%).
The exam results can be appealed.
Both parts of the exam must be passed in order to pass the course.
In the event of a resit or rescheduled exam, an oral examination may be used instead. In case an oral exam is used, the examination result cannot be appealed
Grading scale
Part 1: All aids allowed
Part 2: A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Admission requirements
Ramis Örlü