EPN-V2

BLHP3000 Praksis i barnehage, 3.studieår Emneplan

Engelsk emnenavn
Practical Training in Preschool, 3st Year
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk
  • Innledning

    For mer informasjon om veiledet praksisopplæring - se programplanen, praksisstudier

  • Læringsutbytte

    Praksisopplæringen er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.

  • Innhold

    I heftet "Informasjon om praksisopplæringen" vil innhold, fokus og oppgaver i de enkelte praksisperiodene bli beskrevet nærmere. Heftet publiseres på universitetets digitale læringsplattform.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    Praksisopplæringens innhold skal gjennomføres i nært og forpliktende samarbeid mellom praksisbarnehager, praksislærere i barnehagen, studenter og faglærere på universitetet.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Praksisopplæringen er en obligatorisk del av studiet og det er krav om 100 % tilstedeværelse.

  • Vurdering og eksamen

    25 dager obligatorisk praksisopplæring med fokus på ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i sjette semester.

    Ny praksisperiode

    Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.

  • Vurderingsuttrykk

    Praksisopplæringen vurderes til bestått/ikke bestått.

  • Sensorordning

    Det er praksislærer som vurderer praksisperiodene.