EPN-V2

BLH3160 Dramatisk lek og læring Emneplan

Engelsk emnenavn
Dramatic Play and Learning
Studieprogram
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
Omfang
30.0 stp.
Studieår
2024/2025
Emnehistorikk

Innledning

Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
  • har kunnskap om metaspråk og språkleg medvit
  • har kunnskap om relevante teoriar om skriving, skriveopplæring og skrivestrategiar
  • har omfattande innsikt i korleis elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet kan vidareutvikle skrivinga si
  • har kunnskap om vurdering og vurderingsformer
  • har kunnskap om gjeldande læreplan for skulens norskfag
  • har kunnskap om bruk av digitale verktøy i norskfaget

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere og bruke relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
  • kan legge til rette for at elevane får skrive sakprega tekster og fiksjonstekstar av ulike slag
  • kan rettleie og vurdere skriftleg tekstproduksjon hos elevar på på mellomtrinnet og ungdomstrinnet
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekster for å fremje læring
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget

Generell kompetanse

Studenten

  • er stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan legge til rette for arbeid med språk og skriving og oppfordre elevane til aktiv deltaking i det offentlege liv

Forkunnskapskrav

Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum. Arbeidet med sakprosaskriving i grunnskolen og analyse av elevtekstar føreset innlevering i OsloMets digitale læringsplattform, og studentane får rettleiing i dette arbeidet gjennom skriftleg dialog med faglærar på nettet. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse.

Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.

Læringsutbytte

Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:

  • Gruppeoppgåve (om lag 5000 ord): Utprøving og vurdering av sakprosaskriving i i eigen klasse i grunnskulen. Oppgåva føreset deltaking på første og andre samling, erfaringsutveksling og samskriving på nettet. Arbeidskravet inneber og samarbeid og kunnskapsdeling i eige kollegium. Faglærar på OsloMet gir digital respons på gruppeoppgåva før endeleg innlevering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: nynorsk.
  • Individuell oppgåve (om lag 2000 ord): Elevtekstanalyse på makro- og mikronivå. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: bokmål.

Innhold

Innholdet i fordypningen består av følgende tre hovedtemaer:

1. Dramatisk lek- læring og erkjennelse

  • Lek i et historisk, kulturelt og samtidig perspektiv
  • Dramatisk lek som et estetisk uttrykk
  • Dramatisk lek i lys av læring, omsorg og erkjennelse
  • Barns lekekultur

2. Drama og dramatisering som inspirasjon til dramatisk lek

  • Ulike uttrykksformer i teater
  • Dramafaglig egenutvikling
  • Ulike dramapedagogiske arbeidsformer
  • Vurdere teater for barn

3. Dramatisk lek i barnehagens hverdag

  • Ledelse av det pedagogiske arbeidet på avdelingen for å fremme barns dramatiske lek i barnehagens hverdagsliv, inne og ute.
  • Lede prosesser som beriker barns dramatiske lek
  • Barnehagen som kulturarena
  • Leketøy og rom som inspirasjon til dramatisk lek

Arbeids- og undervisningsformer

Eksamen vert gjennomført i haustsemesteret. Den avsluttande vurderinga på emne 1 er ein individuell munnleg eksamen i språklege emne med 20 minutt førebuing og om lag 20 minutt eksaminasjon. Eksamen blir halden på OsloMet.

Ny/utsett eksamen

Ny og utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen.

Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Det blir nytta graderte karakterar. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.

Vurdering og eksamen

Avsluttende vurdering gjennomføres i høstsemesteret. Eksamen består av to deler:

  • Individuell skriftlig hjemmeeksamen. Omfang 2500 ord (+/- 10%).
  • Praktisk/muntlig eksamen i gruppe. Den muntlige eksamen tar utgangspunkt i en gruppevis dramatisering for en aldersbestemt barnegruppe (varighet inntil 15 minutter pr. gruppe). Muntlig eksamen gjennomføres deretter som en samtale i gruppe med individuell vurdering (varighet 40 minutter pr. gruppe).

Begge eksamensdeler må være bestått for å få samlet karakter.

Ny og utsatt eksamen

Ved stryk/dokumentert gyldig fravær på én av eksamensdelene avlegges ny eksamen i den aktuelle delen. Kandidater som får ikke bestått resultat på del 1 leverer en bearbeidet versjon av semesteroppgaven ved første ny/utsatt eksamen. Ved senere forsøk leveres ny semesteroppgave. Kandidater som får ikke bestått på del 2, kan gjennomføre eksamen individuelt dersom det ikke kan dannes en gruppe.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) ellerhttp://www.hioa.no/Studier-og-kurs/Skikkethetsvurdering for nærmere informasjon.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Vurderingsuttrykk

Sjå programplanen.

Sensorordning

  • Skriving i ulike sjangrar
  • Skrivestrategiar og teoriar om skriving
  • Vurdering
  • Bruk av digitale verktøy og digitale læringsressursar i skriving
  • Prosessorientert skriving og skrivemappe i klasserommet
  • Læremiddel. Sakprosatekstar, samansette tekstar
  • Elevtekstanalyse og -vurdering
  • Mellomspråk og språklæring
  • Grammatisk kunnskap: fonologi, morfologi og syntaks