Programplaner og emneplaner - Student
BIB3910 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor Programme in Library and Information Science
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Bacheloroppgaven har et omfang på 20 ECTS. I dette inngår 5 poeng som omhandler strukturerte litteratursøk, metodespesialisering og avklaring av personsvernshensyn i datainnhenting.
I emnet skal studentene gjennomføre et individuelt eller parvis fordypningsarbeid med bibliotek- og informasjonsvitenskapelig relevans. Studentene får mulighet til å arbeide systematisk og metodisk ut fra teoretiske prinsipper og med relevant forskning. Studentene skal arbeide med å beskrive, belyse, analysere og drøfte faglige problemstillinger på en systematisk, reflektert og kritisk måte. Studenten kan velge mellom en:
- Empirisk oppgave: Studenten samler inn data selv gjennom en egen undersøkelse. Undersøkelsen kan foretas gjennom enkle kvantitative tilnærminger (for eksempel spørreskjemaundersøkelser) eller ved en kvalitativ tilnærming (for eksempel intervjuer).
- Litteraturoppgave: En problemstilling drøftes med bakgrunn i allerede foreliggende teoretiske og empiriske studier
Required preliminary courses
Studenten må være tatt opp på studiet.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;
Kunnskap
Studenten kan
- redegjøre for grunnleggende bruksområder for kvalitative og kvantitative forskningsmetoder
- redegjøre for intervjuer i kvalitativ psykologisk forskning
- redegjøre for forskjellige kvalitative analysemetoder
- redegjøre for sentrale begreper i datainnsamling
- forklare valg av atferdsdimensjon
- beskrive ulike kartleggingssystemer og anvendelsesområder
- forklare nødvendigheten av å benytte eksperimentelle design
- beskrive ulike N=1-designer;
Ferdigheter
Studenten kan
- redegjøre for forskjellige observasjonsmetoder i psykologi
- regne ut enighet mellom observatører (IOA)
- anvende vanlige registreringsmetoder
- analysere innsamlede data og framstille disse i en graf;
Generell kompetanse
Studenten kan
- formidle fordeler og ulemper ved kvalitativ og kvantitativ datainnsamling og analyse
- diskutere etiske problemstillinger knyttet til datainnsamling og observasjon
- redegjøre for juridiske forhold som berører datainnsamling og observasjon, med spesiell vekt på samtykke, informasjonsutveksling og lagring
Teaching and learning methods
Arbeids-; og undervisningsformer som inngår i emnet er forelesninger, veiledet gruppearbeid med oppgaver og selvstudium. Videre vil det bli arrangert workshops med praktiske øvelser. Her vil studentene oppøve praktiske ferdigheter. Disse workshopene er obligatoriske. Studentene skal i tillegg presentere redegjørelser for faglige, etiske og juridiske overveininger rundt temaet.
Course requirements
In their third year, students will work on a bachelor thesis. The work on the bachelor thesis provides the students with experience of systematic project work over time, where professional development and the development of new knowledge in common is key. Philosophy of science and research methodology knowledge and skills are recurrent topics in the work on the bachelor’s thesis.
In part one, which starts at the beginning of the autumn semester, focus will be on how to plan project work. The student will start by working in-depth with a topic that forms the basis for their bachelor thesis. This takes place by applying for a research or development project available at OsloMet or other partner institutions. Students will be assigned a supervisor who follows the development of the project outline.
In part two, which concludes the programme, focus will be on completing the project and writing the bachelor’s thesis.
The bachelor’s thesis must be related to a research and development work in occupational therapy and occupational science.
Assessment
Skriftlig eksamen under tilsyn (skoleeksamen), 4 timer
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;
Knowledge;
The student;
- has broad knowledge of updated national and international research on the topic of the bachelor’s thesis
- has knowledge of professional development and project work and can use the knowledge in his/her own project;
- has knowledge of philosophy of science, research ethics and research methods, and is capable of discussing how this impacts the development of knowledge in occupational therapy
Skills;
The student is capable of;
- applying problem-solving and creative strategies in the development of a project outline
- preparing a research question and a project plan
- using philosophy of science, research ethics and methods to his/her own bachelor’s degree project
- applying a relevant scientific method and conducting data collection and analysis
- preparing an abstract and bachelor’s thesis based on traditions in research dissemination
- obtaining, applying and discussing relevant research articles and other specialist literature from national and international R&D work on the topic of the bachelor thesis
- discussing the bachelor thesis’ topic and results in relation to occupational therapy theory and occupational science
- discussing, assessing and reflecting on results and factors that have influenced the results’ reliability and validity
General competence
The student is capable of;
- planning and carrying out an occupational therapy development project in cooperation with others under supervision
- critically reflecting on research ethics issues and guidelines
- communicating in written form, discussing and presenting the results of his/her own project
Grading scale
Gradert skala A-F
Examiners
En intern sensor. Tilsynssensor vil vurdere oppgavetekst og sensurveiledning.