EPN-V2

BDM6000 Brobygging for demokratisk medborgerskap Emneplan

Engelsk emnenavn
Building Bridges for Democratic Citizenship
Studieprogram
Brobygging for demokratisk medborgerskap
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2021/2022
Emnehistorikk

Innledning

No prior knowledge requirements

Anbefalte forkunnskaper

Ingen.

Forkunnskapskrav

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • knows about a selection of;concepts and theories used in analyzing information, communication and social media
  • knows about how some media policy issues are associated with; information, communication and social media;
  • knows about ways in which companies collect, analyse and use data;

;

Skills

The student

  • can apply insights from research and development to practical and theoretical use
  • can identify, define and discuss relevant concepts for analysing social media
  • can analyze and reflect critically on the roles and responsibilities of information,;communication and social media professionals

General competence

The student

  • can communicate and present in public, in oral and written form, a key selection of;concepts or theories related to information, communication and social media
  • is updated on emerging developments in the fields of information, communication and social media

Læringsutbytte

The course lasts one semester, and consists mainly of lectures, group work, excursions, and self-tuition of syllabus. The group work is linked with themes from lectures and syllabus.;

Arbeids- og undervisningsformer

As coursework requirements, two short individual papers are completed during the semester, each approximately 500-750 words (2 or 3 pages). All papers must be written in English.

The papers;are submitted in Canvas;within a settled deadline. One of the papers must also be presented orally in English as a short address (approximately 5-10 minutes) to participants, supported by use of audiovisual equipment (PowerPoint, web pages, film / video).

The overall purpose of the coursework requirements, in the form of two individual assignments and an oral presentation, is to advance knowledge about the field and skills in academic thinking, reflection and writing that is essential for successfully completing the course term paper.

All coursework requirements must be completed by the given deadline and approved before the student may deliver their term paper.;Students failing to deliver assignments on time or get pass will have 1 opportunity to submit again for consideration during the semester.;

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Arbeidskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Det skal skrives ett refleksjonsnotat halvveis i studiet. Notatet skal gi en kort skisse av det studentene har tilegnet seg av relevant teori. Videre skal studentene reflektere over hvordan dette kan anvendes i deres arbeidet i skolen. Teksten skal være på 1000 ord (+/- 10%) og må godkjennes for å kunne avlegge eksamen i emnet. Arbeidskravet skal leveres på Canvas i emnets digitale fellesrom.
  • Deltakelse på en arrangert ekskursjon i løpet kursdagene. Ved fravær må studentene gjøre et kompensatorisk arbeidskrav. Innholdet i det kompensatoriske arbeidskravet fastsettes av faglærer.

Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatte frister. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med faglærer.

Arbeidskrav vurderes til «Godkjent» eller «Ikke godkjent». Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen «Ikke godkjent», har anledning til to nye innleveringer/utførelser. Studenter må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

Holdningsdannelse og praktisk kompetanseutvikling er sentrale mål i emnet. Denne typen faglige mål kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må utvikles gjennom reell dialog med medstudenter og lærere. For å få avlegge eksamen kreves minimum 80 prosent deltakelse i undervisningen. Ved overskredet fraværsgrense, kan det gis kompensatoriske oppgaver som skal reflekterer det studenten har gått glipp av i undervisningen.

Vurdering og eksamen

Grade scale A-F

Vurderingsuttrykk

The term assignments are assessed by an internal and an external examiner. An extract of at least 25% of the answers is assessed by two examiners. The results of this extract form the basis for setting the level of the rest of the exams.

Sensorordning

Oscar Westlund

Opptakskrav

Målgruppe

Målgruppen for emnet er studenter på ettåring utdanningsprogram for jødiske veivisere, som administreres av Det Mosaiske Trossamfund.

Opptakskrav

Opptakskrav er generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse.