Programplaner og emneplaner - Student
BARN6000 Neonatalogi, pediatri og barnekirurgi Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Paediatrics, Neonatology and Paediatric Surgery
- Studieprogram
-
Videreutdanning i barnesykepleie
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Completed Master’s degree (120 ECTS credits) or equivalent education level.
Forkunnskapskrav
Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes.
Knowledge
The candidate:
- has advanced knowledge on concepts within critical reflection, literacy and democracy related to education, design and innovation for sustainability.
- has advanced knowledge on perspectives concerning the influence of education on innovation, design, consumption culture and societal changes for sustainability.
- has advanced knowledge on perspectives concerning new materialism, materials and their implications for cultural identities, practices, innovation and sustainability.
Skills
The candidate:
- can handle complex analysis of theory and practice, and contribute to new knowledge and insights within educational perspectives on innovation for sustainability.
- can reflect on and combine different theoretical perspectives on critical reflection, literacy and democracy to identify future research needs on consumption culture and innovative cooperation between citizens and professionals.
- can reflect on the interdisciplinary aspects of research within education in innovation and design for sustainability.
General competence
The candidate:
- can identify, reflect on and handle ethical issues in the field.
- can formulate research questions based on advanced analysis of existing theories and can contribute to the development of the field, both nationally and internationally.
- can communicate with scholarly integrity and contribute to the national and international debate on education and innovation for sustainability.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om hvordan barnemedisinske sykdomstilstander starter, utvikles, observeres og behandles
- har inngående kunnskap i nyfødtmedisin (neonatologi), pediatri, barnekirurgi, nevrokirurgi og intensivmedisinsk behandling av barn
- har inngående kunnskap om medikamentell behandling av barn
- har kunnskap om anestesiformer og ettervirkninger
- har inngående kunnskap om smerte- og kvalmebehandling av barn
- har inngående kunnskap om faktorer og sykdom som påvirker barns psykiske helse
- har inngående kunnskap om prinsipper for administrering av medisinsk utstyr som brukes i barnekirurgisk, nyfødtmedisinsk, barnemedisinsk og intensivmedisinsk behandling av barn
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til teori og metoder innenfor barnemedisin, barnekirurgi, nevrokirurgi, anestesiologi og medikamentell behandling av barn
- kan arbeide selvstendig med teoretisk problemløsing relatert til forordnet medisinsk behandling av barn, delegert av lege
- kan analysere og forholde seg kritisk til kunnskap om patofysiologi og svikt i vitale funksjoner som grunnlag for å observere og tolke sykdomstegn hos barn
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger innen neonatalogi, pediatri og barnekirurgi
Innhold
- Nyfødtmedisin.
- Praksis pediatri.
- Intensivmedisin til barn.
- Barnekirurgi.
- Nevrokirurgi.
- Barneanestesi.
- Smertebehandling.
- Barns psykiske helse.
Arbeids- og undervisningsformer
Confirmed participation in the course and accepted exam.
Portfolio exam:
- Documentation of the development and execution of a practical workshop arranged by the candidate, alone or in collaboration with other candidates.
- An individual reflection note (3000-4000 words) discussing experiences and reflections drawn from the workshop and the syllabus, relevant to the PhD project. Cover page, illustrations, and list of references come in addition.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
All examination support material is allowed as long as source reference and quotation technique requirements are applied.
Vurdering og eksamen
Assessment is pass/ fail. If an essay is graded fail, the candidate has one opportunity resubmit a revised essay within a given time-period.
Hjelpemidler ved eksamen
The final exam is assessed by the course lecturer and one other examinator. External examinators will be used regularly. The assessment is based on the learning outcomes for the course.
Vurderingsuttrykk
Sensorordning
Hver besvarelse vurderes av to sensorer, hvorav én sensor må være ekstern.
Emneansvarlig
Inger Lucia Søjbjerg
Emneoverlapp
BARN6000 og MBARN5000 er 100% overlappende.