Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4830 Special Robotics and Control Subject Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Special Robotics and Control Subject
- Studieprogram
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Pensum
-
VÅR 2023
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Bestått andre studieår.
Anbefalte forkunnskaper
Robotics and Control;courses:
- ACIT4810 - Advanced Methods in Modelling, Simulation, and Control
- ACIT4820 - Applied Robotics and Autonomous Systems
Forkunnskapskrav
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
- gjøre rede for brukermedvirkning og klientsentrert tilnærming i ergoterapi
- gjøre rede for organisatoriske og strukturelle forhold som virker inn på yrkesutøvelsen ved praksisstedet
- gjøre rede for aktuelle lover og rammebetingelser
- søke, vurdere og diskutere relevante forskningsartikler og faglitteratur
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende klientsentrert tilnærming innen helsefremmende, forebyggende, behandlende og re-/habiliterende arbeid
- formulere mål med utgangspunkt i menneskers ønsker om og rett til aktivitet og samfunnsdeltakelse
- arbeide kunnskapsbasert og selvstendig i utredning, intervensjon, dokumentasjon og evaluering på individ, gruppe og/eller systemnivå
- anvende ressursorienterte, myndiggjørende og problemløsende arbeidsmodeller for å fremme helse, aktivitet og deltakelse
- identifisere etiske dilemmaer og foreta selvstendige valg
- klinisk resonnere og begrunne bruk av kartlegging og intervensjon
Generell kompetanse
Studenten kan
- ta ansvar, ta initiativ, vise samarbeidsevne, selvstendighet, omstillingsevne og møte brukere, samarbeidspartnere og andre med empati og respekt
- drøfte og kritisk reflektere over etiske dilemmaer og praktisere i henhold til yrkesetiske retningslinjer
- bidra til tverrprofesjonelt og sektorielt samarbeid inklusiv formidling av ergoterapifaglig kompetanse
- drøfte ulike faglige tilnærminger i tverrprofesjonelle team for å utvikle god praksis
Læringsutbytte
The course is organised into a series of six four-hour long lectures and seminars. Students are expected to play an active role in lectures and seminars. Lectures are given by both the course lecturer and invited lecturers. Students will also be required to present papers, and discuss course themes during lectures and seminars.
Arbeids- og undervisningsformer
Students must submit a work requirement of 11 pages ( +/-10%) on a course topic, preferably written in groups of 3-5 students. Students must have approval from the course lecturer in order to write individually. The paper must be approved by the course lecturer. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once.
Papers that are not approved after two submissions will disqualify students from sitting the final examination.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The student's learning outcome will be assessed on the basis of an individual six-hour written school examination.
Students who have failed a regular examination are entitled to sit a new examination.
Vurdering og eksamen
Students may use a spelling dictionary, as well as a bilingual dictionary during the written school exam.
Hjelpemidler ved eksamen
Midt- og sluttvurdering gjennomføres av praksisveileder i nært samarbeid med kontaktlærer fra universitetet. Endelig vedtak om bestått/ ikke bestått fattes av universitetet.
Vurderingsuttrykk
The written exam will be assessed by an internal and an external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of at least 20 per cent of the written exams. The grades given for this sample provide a basis for the internal examiner's assessment. The external examiner will also grade papers where there is doubt about giving a grade of pass.
Sensorordning
Two internal examiners. External examiner is used periodically.;
Emneansvarlig
Professor Evi Zouganeli