EPN-V2

ACIT4090 Globalisation of Technology Course description

Course name in Norwegian
Globalisation of Technology
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
SPRING 2020
Schedule
Course history

Introduction

This course focuses on how cultural factors influence experiences with user interfaces. The project work may partly be carried out at one of our partner institutions abroad. Please consult the faculty for an updated list of collaborators.

Required preliminary courses

No formal requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

A student who has completed this course should have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of this course the student

  • has advanced knowledge of cultural differences and cultural dimensions related to universal design
  • has advanced knowledge of technology, best practices and development processes for ICT solutions
  • has advanced knowledge of how to analyse the cultural conditions that lead to communication gaps and digital divides

Skills

On successful completion of this course the student

  • can carry out necessary analysis and testing across cultures
  • can design culture neutral prototypes
  • can use knowledge of different cultures and group dynamics to communicate, collaborate and resolve conflicts
  • can act objectively when carrying out evaluations and have knowledge about their own impact on processes and results

General competence

On successful completion of this course the student

  • can analyse academic, professional and ethical issues related to accessibility in diverse cultures
  • can apply knowledge and skills in universal design of ICT to solve accessibility problems in diverse cultures
  • can provide comprehensive independent study and master expressions and terms in the field
  • can contribute to new thinking and innovation processes

Teaching and learning methods

The course is organized as a series of lectures and seminars that cover the main theories. After this, students may travel abroad (for four to six weeks) to carry out fieldwork in collaboration with partners. The availability of partner institutions and their reseacher / supervisor to accept students may vary. Examples of possible fieldwork are requirement analysis or testing a culture neutral prototype.

Course requirements

  • A group project plan must be approved before the project starts. Students will receive feedback during the planning stage of the project. Groups carry out projects, which last for one month, according to the approved project plan.
  • A 30-minute group project presentation is to be delivered in a mini-conference in class in the end of the semester.

Assessment

Design og idéutvikling skal belyse hvordan man gjennom arbeid med design kan utvikle kreativitet og skape fornyelse innen ulike områder. Det fokuseres på prosessen fra å registrere et behov, formulere kriterier, velge ulike metoder for idéutvikling, analysere marked og målgruppe, til selve formgivingen med tilpassing til ulike brukergrupper og til produksjon.

Permitted exam materials and equipment

Ingen.

Grading scale

Etter å ha gjennomført dette studiet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om sentrale emner og problemstillinger innen designfeltet:

  • Har kunnskap om designprosessen - fra idé til ferdig produkt.
  • Har kunnskap om metoder for utvikling av innovative designløsninger.

Ferdighet

Studenten

  • kan formidle sentrale emner, problemstillinger, verktøy og metoder innen fagfeltet design
  • behersker relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer innen design, som for eksempel tegne og presentasjonsteknikker
  • kan identifisere ulike konseptuelle løsninger og utarbeide et eget konsept
  • kan planlegge og utvikle idéer frem til ferdig produkt eller tjeneste
  • kan anvende kreative metoder for utforming av god design og gode produktløsninger

Generell kompetanse

Studenten

  • kjenner til designerens utfordringer og rolle i forhold til innovasjon
  • har kunnskap om designregistrering og patentbeskyttelse og kjenner til fremgangsmåten for søknad om registrering/patent.
  • Kjenner til etiske problemstillinger knyttet til design og tilpassing til ulike brukergrupper
  • kan utveksle synspunkter og bidra til problematisering av design knyttet til etikk, miljø og kultur i skole og samfunn
  • har videreutviklet fagdidaktisk kompetanse og kan tilrettelegge undervisning i design og idéutvikling

Examiners

Det vil bli gitt undervisning og veiledning i alle sentrale deler av fagområdet. Det forutsettes at studentene tilegner seg innsikt og ferdigheter gjennom varierte læringsformer som forelesninger, diskusjoner, veiledning, selvstudier og praktisk arbeid. Studentene skal arbeide med å analysere, vurdere, formulere og reflektere over faglige og metodiske problemstillinger, samt lede samtaler og holde egne innlegg.

Studiet gjennomføres på deltid over et semester. Undervisningen er lagt opp med tre til fem samlinger i semesteret. Studiet omfatter omlag 350 arbeidstimer for studenten. Av disse er omtrent 80 timer undervisning og veiledning med lærere på samlinger. De øvrige timer vil være arbeid individuelt og i grupper.