Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM3600 Sustainable Business Course description
- Course name in Norwegian
- Sustainable Business
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsBachelor Programme in Business Administration and Economics, MSc 5 year prg.Oslo Business School, Exchange Programme
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Business firms have many positive impacts on society but are also responsible for social and environmental problems and are under pressure from stakeholders to become more sustainable. Sustainability can be costly but also provide business opportunities, and most firms are now working on a range of sustainability initiatives and practices.
This course aims to give a broad introduction to business and sustainability. The course focuses on how business firms can combine increased levels of social and environmental sustainability with continued financial performance. Topics in the course include the business and ethical case for sustainability, business and climate change, resource use, social sustainability, organization for sustainability, sustainable finance and marketing, sustainability and innovation, regulation, and sustainability reporting.
Language of instruction is English.
Required preliminary courses
None
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student has in-depth knowledge of
- businesses' impact on the climate, environment and society
- theories and frameworks used to explain firms’ sustainability engagement and performance
- different types of sustainability initiatives and practices in business
Skills
The student is able to
- analyse the current sustainability status of a business
- suggest how firms can change towards sustainability
- assess how sustainability initiatives are related to financial results
General competence
The student is able to
- reflect on how their professional life can contribute to business sustainability
- carry out an independent project in a diverse group of students
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler tillatt.
Course requirements
The following coursework requirements must have been approved for the student to take the exam:
- Peer review: Provide written feedback on another student’s written individual project (1-2 pages). The aim of this coursework requirement is to ensure that the student reflects on the central learning outcomes in the course when working with the individual project, and to make sure each student group has satisfactory progress in their individual project
All required coursework must be completed and approved by the given deadline for the student to take the exam. If the coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by a given deadline.
Assessment
Se programplanen for informasjon om eventuelle forkunnskapskrav og progresjonskrav.
Permitted exam materials and equipment
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om barn og unges fysiske og motoriske utvikling og trening av fysiske og koordinative egenskaper
- har grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygning og funksjon relevant for bevegelse og fysisk prestasjon
- har kunnskap om grunnleggende treningsprinsipper og treningsplanlegging slik disse er relevante for undervisning i kroppsøving og idrettsfag
- har grunnleggende kunnskap om ulike teoretiske perspektiver innen filosofi, antropologi, sosiologi for forståelsen av på kropp og deres betydning for bevegelsesaktivitet
- har grunnleggende kunnskap om et utvalg av individuelle bevegelsesaktiviteter
- har grunnleggende kunnskap om vurdering av medstudenters arbeid og tilbakemeldingspraksiser i akademisk sammenheng
Ferdigheter
Studenten
- kan bruke ulike fagperspektiver i beskrivelse av kropp og bevegelse og identifisere aktuelle problemstillinger knyttet til kropp og bevegelse
- kan analysere og vurdere elevers ulike motoriske forutsetninger
- kan foreta enkle organisk-mekaniske analyser av bevegelsesaktiviteter og bruke disse som grunnlag for tilrettelagt / universell undervisning
- kan bruke relevante treningsprinsipper og treningsmetoder i planlegging og gjennomføring av trening og bevegelseslæring
- kan kritisk reflektere over ulike kroppsforståelser og deres relevans for selvforståelse og påvirkning på bevegelse- og bevegelseskultur
- kan bruke kunnskaper om kropp og bevegelse for å tilrettelegge for fysisk aktivitet i gode læringsmiljø for barn og unge
- kan gi faglig begrunnede kommentarer på medstudenters arbeid
Generell kompetanse
Studenten kan
- reflektere over grunnleggende profesjonsfaglige, didaktiske og pedagogiske temaer spesielt relevante for kroppsøving og idrettsfag skolen
- reflektere over medstudenters arbeid, vurdere dette og gi faglig begrunnede tilbakemeldinger
- kan delta i grunnleggende akademiske samtaler, forholde seg til andres innspill og bygge på disse
Grading scale
Se programplanen.
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25 % of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Course contact person
Individuell praktisk-muntlig eksamen med omfang på 20 minutter. Studenten får en oppgave 24 timer før muntlig starter, og denne blir tildelt i Canvas. I oppgaven blir studenten bedt om å forberede en praktisk økt om en bevegelse/øvelse/teknikk. Studenten bruker medstudenter i arbeidet med å demonstrere den praktiske økten. I den muntlige delen stiller sensorene spørsmål til valg av innhold i den praktiske økten og til de andre læringsutbyttene i emnet.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen.