EPN-V2

ØAADM3600 Sustainable Business Course description

Course name in Norwegian
Sustainable Business
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Bachelor Programme in Business Administration and Economics, MSc 5 year prg.
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Business firms have many positive impacts on society but are also responsible for social and environmental problems and are under pressure from stakeholders to become more sustainable. Sustainability can be costly but also provide business opportunities, and most firms are now working on a range of sustainability initiatives and practices.

This course aims to give a broad introduction to business and sustainability. The course focuses on how business firms can combine increased levels of social and environmental sustainability with continued financial performance. Topics in the course include the business and ethical case for sustainability, business and climate change, resource use, social sustainability, organization for sustainability, sustainable finance and marketing, sustainability and innovation, regulation, and sustainability reporting.

Language of instruction is English.

Required preliminary courses

None

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The student has in-depth knowledge of

  • businesses' impact on the climate, environment and society
  • theories and frameworks used to explain firms’ sustainability engagement and performance
  • different types of sustainability initiatives and practices in business

Skills

The student is able to

  • analyse the current sustainability status of a business
  • suggest how firms can change towards sustainability
  • assess how sustainability initiatives are related to financial results

General competence

The student is able to

  • reflect on how their professional life can contribute to business sustainability
  • carry out an independent project in a diverse group of students

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler tillatt.

Course requirements

The following coursework requirements must have been approved for the student to take the exam:

  • Peer review: Provide written feedback on another student’s written individual project (1-2 pages). The aim of this coursework requirement is to ensure that the student reflects on the central learning outcomes in the course when working with the individual project, and to make sure each student group has satisfactory progress in their individual project

All required coursework must be completed and approved by the given deadline for the student to take the exam. If the coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by a given deadline.

Assessment

Se programplanen for informasjon om eventuelle forkunnskapskrav og progresjonskrav.

Permitted exam materials and equipment

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har grunnleggende kunnskap om barn og unges fysiske og motoriske utvikling og trening av fysiske og koordinative egenskaper
  • har grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygning og funksjon relevant for bevegelse og fysisk prestasjon
  • har kunnskap om grunnleggende treningsprinsipper og treningsplanlegging slik disse er relevante for undervisning i kroppsøving og idrettsfag
  • har grunnleggende kunnskap om ulike teoretiske perspektiver innen filosofi, antropologi, sosiologi for forståelsen av på kropp og deres betydning for bevegelsesaktivitet
  • har grunnleggende kunnskap om et utvalg av individuelle bevegelsesaktiviteter
  • har grunnleggende kunnskap om vurdering av medstudenters arbeid og tilbakemeldingspraksiser i akademisk sammenheng

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke ulike fagperspektiver i beskrivelse av kropp og bevegelse og identifisere aktuelle problemstillinger knyttet til kropp og bevegelse
  • kan analysere og vurdere elevers ulike motoriske forutsetninger
  • kan foreta enkle organisk-mekaniske analyser av bevegelsesaktiviteter og bruke disse som grunnlag for tilrettelagt / universell undervisning
  • kan bruke relevante treningsprinsipper og treningsmetoder i planlegging og gjennomføring av trening og bevegelseslæring
  • kan kritisk reflektere over ulike kroppsforståelser og deres relevans for selvforståelse og påvirkning på bevegelse- og bevegelseskultur
  • kan bruke kunnskaper om kropp og bevegelse for å tilrettelegge for fysisk aktivitet i gode læringsmiljø for barn og unge
  • kan gi faglig begrunnede kommentarer på medstudenters arbeid

Generell kompetanse

Studenten kan

  • reflektere over grunnleggende profesjonsfaglige, didaktiske og pedagogiske temaer spesielt relevante for kroppsøving og idrettsfag skolen
  • reflektere over medstudenters arbeid, vurdere dette og gi faglig begrunnede tilbakemeldinger
  • kan delta i grunnleggende akademiske samtaler, forholde seg til andres innspill og bygge på disse

Grading scale

Se programplanen.

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25 % of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Course contact person

Individuell praktisk-muntlig eksamen med omfang på 20 minutter. Studenten får en oppgave 24 timer før muntlig starter, og denne blir tildelt i Canvas. I oppgaven blir studenten bedt om å forberede en praktisk økt om en bevegelse/øvelse/teknikk. Studenten bruker medstudenter i arbeidet med å demonstrere den praktiske økten. I den muntlige delen stiller sensorene spørsmål til valg av innhold i den praktiske økten og til de andre læringsutbyttene i emnet.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen.