EPN-V2

ØAADM3400 Ledelse Emneplan

Engelsk emnenavn
Leadership
Studieprogram
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon
Oslo Business School, Exchange Programme
Omfang
7.5 stp.
Studieår
2025/2026
Emnehistorikk

Innledning

Alle studenter må enten ha arbeidstilknytning til en barnehage når de gjennomfører emnet, eller ta kontakt via OsloMet med en av universitetets praksisbarnehager.

Alle studenter må enten ha arbeidstilknytning til en barnehage når de gjennomfører emnet, eller ta kontakt via OsloMet med en av universitetets praksisbarnehager for gjennomføring av arbeidskrav tilknyttet emnet. Barnehagen er en viktig læringsarena mellom samlingene, og brukes som en arena for utforskning av temaer som tas opp i undervisningen.

Undervisningen gjennomføres som samlinger med. Mellom samlingene arbeider studentene med oppgaver og pensum.

Undervisningen gjennomføres med veksling mellom forelesninger, diskusjoner, gruppearbeid, modellering av gruppeprosesser, studentpresentasjoner, seminarer og lignende. Egenaktivitet er en forutsetning for gjennomføringen og det forutsettes av studentene forbereder seg til samlingene.

Anbefalte forkunnskaper

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Forkunnskapskrav

Emnet gir kunnskap om grunnleggende økonomi. Studentene får innføring i regnskap og budsjettering samt grunnleggende bedriftsøkonomi.

Undervisningsspråk: Norsk

Læringsutbytte

A practical course in analyzing text and talk.

Approved by the Doctoral Committee October 25, 2018. Minor changes approved 27.04.2020.

This is a practical course where the students will be offered analytical tools to carry out analyses of documents, observations and/or interviews on the topics of their own research, in comparison with leading discourses as well as research knowledge and other contextual aspects. The course will also focus on strategies for discussing explanations and implications of findings. The content of the course is based on a combination of insights to discourses and power from social sciences and humanities.

Arbeids- og undervisningsformer

On completion of the course, the student will have achieved the following learning outcomes:

Knowledge

The student

  • has in-depth knowledge about analyzing text and talk and their main research traditions.
  • has in-depth knowledge of theories and conceptualisations about the relationship between discourses and power.

Skills

The student

  • has gained methodological competence to skillfully outline a discourse analysis based on own empirical material, as a core content of a paper aimed at publication in a research journal.

General competence

The student

  • can identify and establish constructive connections between theories, empirical data, and methods based on developed methodological competence.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Preparations for the course

Students are expected to read the syllabus before the first part of the course to be able to participate actively in discussions.

Work requirements

Mandatory participation at the two-days workshop in the first part of the course.

Mandatory participation at the one-day workshop in the last part of the course. External students will be given the opportunity to participate by electronic means.

Attendence

80 % attendence of the time of the course is required. If a student has attended at least 60 % of the course but less than 80 %, he/she must submit an extra paper of at least 3000 words plus reference list on a given topic.

Vurdering og eksamen

The student writes an individual paper (as described in the section "Teaching and working methods") of between 3000 - 5000 words plus reference liste. The paper must be written in English, Norwegian, Swedish, or Danish. The deadline for submission will be 10 days before part two of the course.

New and postponed examination

If a paper is not graded with "pass", the student must submit a revised version within a given deadline.

Hjelpemidler ved eksamen

The grades are "pass" or "fail". The requirement for "pass" is that the paper builds on insights from the first part of the course and outlines ideas on how an analysis and journal article can be planned on this basis. The paper must be graded «pass» in order for the student to pass the course.

Vurderingsuttrykk

The paper will be assessed by the course coordinator and a member of the academic staff involved in the PhD program.

Sensorordning

Eksamen er individuell og består av innlevering av prosjektskissen som er utformet i løpet av emnet. Denne skal leveres i form av en poster. 

Posteren skal presenteres muntlig for sensorer og medstudenter i et felles fagseminar. Det vil foreligge en mal for posterpresentasjon.

Karakter settes etter en samlet vurdering av skriftlig og muntlig presentasjon av undersøkelsen.

Kandidater som ikke består, eller har gyldig fravær ved ordinær eksamen, kan fremstille seg til ny/utsatt eksamen.

En student kan, ved ikke bestått, levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.