Styrket studentombud ved OsloMet

Nyhetportlet

Portrett av studentombudene Rebekka og Martin sittende utendørs i en steintrapp.

Foto: Sonja Balci/OsloMet Studentombud Rebekka Midgaard(t.v) og Martin Lie Nielsen(t.h)

Styrket studentombud ved OsloMet

Spørsmål om rettigheter som student eller stipendiat ved OsloMet? Behov for råd eller hjelp om f.eks å klage, om fusk, skikkethet, praksis? Studenter og stipendiater kan kontakte studentombudene Rebekka og Martin.

OsloMet har nå ett studentombud i 100 % stilling, Rebekka, og ett studentombud i 50 % stilling, Martin. Studentombudene er et gratis lavterskeltilbud som er uavhenging, uformell og nøytral og har taushetsplikt.

Kontaktinformasjon

Telefon: 906 67 216
Kontor:  Rom A113, Studenthuset Pilestredet 52(mazemap.com)
Send e-post til studentombudene

Hva kan studentombudet hjelpe med?

Tips og spørsmål om blant annet:

  • eksamen
  • klage
  • læringsmiljø
  • regelverk og rettigheter
  • skikkethet
  • studier

Om studentombud (student.oslomet.no)

Gjennomslag for studentenes rettsikkerhet

Studentparlamentet og studentrepresentanene i Universitetetsstyret fikk gjennomslag for å styrke ordningen med studentombud ved OlsoMet i desember 2024.

- Dette er en viktig seier for studentene, uttalte daværende leder for Studentparlamentet, Amalie Fadler Opdal på studentparlamentets nettsider(studentparlamentet.no)