EPN-V2

Supervision and Mentoring for Cooperating Teachers in Early Childhood Teacher Education Programme description

Programme name, Norwegian
Veilederutdanning for praksislærere i barnehagen
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
30 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å kunne framstille seg til eksamen:

  • Emnet starter med en introduksjonssamling med obligatorisk oppmøte.
  • En prosjektskisse som beskriver hvordan gruppen vil gå fram for å gjennomføre sitt prosjekt.
  • En standard læringsavtale må inngås mellom prosjekttilbyder/veileder og studenten(e), og denne må godkjennes av intern veleder før prosjektet kan starte.
  • Tre møtereferater fra veiledningsmøter i løpet av prosjektperioden

Frist for innlevering av prosjektskisse og møtereferatene vil fremgå av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved semesterstart.

Target group

Prosjektrapport.

Prosjektrapport skrevet individuelt eller i gruppe på opp til fem studenter, på 3000-4000 ord som beskriver hvordan oppgaven har blitt løst, og som viser at studentene har en grunnleggende forståelse av teknologiene og metodene som har blitt benyttet. I spesielle situasjoner kan man etter søknad levere individuelt eksamensprosjekt.

Eksamensresultat kan påklages.

Admission requirements

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Learning outcomes

Gradert skala A-F.

I gruppeprosjekt vil alle studentene i gruppen få samme karakter.

Content and structure

To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Optional course Spans multiple semesters

Teaching and learning methods

Emnet bygger på DAPE1400 Programmering og DAPE2000 Matematikk med statistikk. Studenter som ikke har grunnleggende programmerings- og statistikk-kunnskap vil måtte påregne en betydelig egeninnsats for å dekke dette.

Work requirements

Se emneplanen.

Assessment

Se emneplanen.

Other information

Introduction

This course promotes practical and theoretical knowledge about painting in an educational context. Focuses are on different two-dimensional expressions within the fields of painting, colour and composition, through theory and practice. A diversity of techniques and materials are introduced and explored through workshops and lectures. The course is adapted for working with a personal expressions within painting, utterances, critical thinking and assessment. The course is adapted for international exchange.