Programplaner og emneplaner - Student
Supervision and Mentoring for Cooperating Teachers in Early Childhood Teacher Education Programme description
- Programme name, Norwegian
- Veilederutdanning for praksislærere i barnehagen
- Valid from
- 2025 FALL
- ECTS credits
- 30 ECTS credits
- Duration
- 2 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å kunne framstille seg til eksamen:
- Emnet starter med en introduksjonssamling med obligatorisk oppmøte.
- En prosjektskisse som beskriver hvordan gruppen vil gå fram for å gjennomføre sitt prosjekt.
- En standard læringsavtale må inngås mellom prosjekttilbyder/veileder og studenten(e), og denne må godkjennes av intern veleder før prosjektet kan starte.
- Tre møtereferater fra veiledningsmøter i løpet av prosjektperioden
Frist for innlevering av prosjektskisse og møtereferatene vil fremgå av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved semesterstart.
Target group
Prosjektrapport.
Prosjektrapport skrevet individuelt eller i gruppe på opp til fem studenter, på 3000-4000 ord som beskriver hvordan oppgaven har blitt løst, og som viser at studentene har en grunnleggende forståelse av teknologiene og metodene som har blitt benyttet. I spesielle situasjoner kan man etter søknad levere individuelt eksamensprosjekt.
Eksamensresultat kan påklages.
Admission requirements
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Learning outcomes
Gradert skala A-F.
I gruppeprosjekt vil alle studentene i gruppen få samme karakter.
Teaching and learning methods
Emnet bygger på DAPE1400 Programmering og DAPE2000 Matematikk med statistikk. Studenter som ikke har grunnleggende programmerings- og statistikk-kunnskap vil måtte påregne en betydelig egeninnsats for å dekke dette.
Work requirements
Se emneplanen.
Assessment
Se emneplanen.
Other information
Introduction
This course promotes practical and theoretical knowledge about painting in an educational context. Focuses are on different two-dimensional expressions within the fields of painting, colour and composition, through theory and practice. A diversity of techniques and materials are introduced and explored through workshops and lectures. The course is adapted for working with a personal expressions within painting, utterances, critical thinking and assessment. The course is adapted for international exchange.