Programplaner og emneplaner - Student
German 1 Programme description
- Programme name, Norwegian
- Tysk 1
- Valid from
- 2023 FALL
- ECTS credits
- 30 ECTS credits
- Duration
- 2 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om generell samfunnsteori vedrørende makt og politikk
- har kunnskap om stat og politiske regimeformer i utviklingsland både nasjonalt og lokalt
- har kunnskap om sivilsamfunn og sosiale bevegelser i utviklingsland
- har kunnskap om hovedlinjer i internasjonal politikk med vekt på utviklingslands posisjon
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere makt, politikk og ulikhet
- kjenner logikken i sentrale argumenter om makt, politikk og ulikhet
Generell kompetanse
Studenten
- kan bearbeide og presentere fagstoff på selvstendig vis
-
Target group
Studiet er et heltidsstudium over ett semester og blir bare tilbudt i høstsemesteret. Undervisningen består av forelesninger oppdelt i fire temaer, og til sammen fire obligatoriske seminarer. Hvert forelesningstema avsluttes med et obligatorisk skriftlig arbeid, to ganger i gruppe, to ganger individuelt. Størrelsen på de skriftlige arbeidene angis av faglærer.
-
Admission requirements
Gjennom semesteret leverer studenten korte skriftlige arbeider ved avslutningen av hvert av de fire hovedtemaene. Arbeidene diskuteres i seminarer. Dette er en hjelp til å oppsummere og diskutere sentralt innhold i pensum. Følgende arbeidskrav må være godkjent før hjemmeeksamen kan avlegges:
- Innlevering av fire korte skriftlige arbeider (to individuelt, to som gruppearbeid).
- Deltakelse i gruppearbeid.
- Seminardeltagelse.
Arbeidskravene vurderes til -godkjent- eller -ikke godkjent-. Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen -ikke godkjent-, har anledning til maksimum to nye innleveringer/utførelser. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen og som ikke har dokumentert gyldig årsak, får ingen nye forsøk.
-
Learning outcomes
Avsluttende vurdering består av to deler; hjemmeeksamen og muntlig eksamen:
- Hjemmeeksamen over fem dager. Oppgaven skal være på 4000 ord +/- ti prosent. Eksamensbesvarelser kan leveres på norsk, svensk, dansk eller engelsk. De som eventuelt trenger oppgaveteksten på engelsk, må søke spesielt om dette.
- Muntlig eksamen. Varighet: 30 minutter +/- fem minutter.
Det benyttes graderte karakterer i begge delene.
Samlet karakter
Det gis en samlet karakter i studiet der karakteren på hjemmeeksamen teller 60 % og muntlig eksamen teller 40 %. Begge deler må være bestått for å få samlet karakter for studiet. Ved gyldig fravær eller ikke bestått resultat må kun den aktuelle eksamenen tas opp igjen.
Ny/utsatt eksamen
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.
-
Content and structure
Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. F brukes ved ikke bestått eksamen.
Optional course Spans multiple semesters1st year of study
1. semester
-
Teaching and learning methods
Det benyttes intern og ekstern sensor.
-
Internationalisation
The main lecturers of the course are from the Pädagogische Hochschule Freiburg.
German 1 contains two periods at the Pädagogische Hochschule Freiburg in Germany.
-
Work requirements
For both courses in German 1 students will be asked to carry out different tasks (both face-to-face and online), that must be approved prior to the final exams that will take place in Norway at the end of each course. There is an 80 % attendance requirement for each course in both face-to-face weeks and virtual sessions. Attendance is compulsory because of the work methods involving dialogue and discussions. The programme emphasizes student participation, cooperative learning and dialogue.
The coursework requirements are described in the individual course descriptions. All absence, irrespective of reason, is included when compulsory attendance is approved. In special cases where this requirement is unreasonable in relation to the student, documented sickness absence, for example, can be assessed and compensatory measures can be agreed, if applicable.
The required coursework must be submitted/completed by the stipulated deadlines. Absence for a valid reason documented by e.g. a medical certificate does not exempt students from meeting the coursework requirements. Students who fail to submit/meet the coursework requirements by the deadline due to illness or for other documented valid reasons can be given an extended deadline.
A new deadline for submitting/completing required coursework must be agreed with the lecturer in question in each individual case. Absence in excess of the limit may be made up for by a written assignment by agreement with the person responsible for the course.
The required coursework is assessed as accepted/not accepted. Students who submit required coursework/meet the coursework requirements by the deadline, but whose work is assessed as not accepted, will be given two opportunities to resubmit/redo the work. In such cases, the students themselves must agree with the lecturer on a re-assessment of the coursework in question.
-
Assessment
Information about assessment is provided in the individual course descriptions.
Rights and obligations in connection with exams
The students’ rights and obligations are set out in the Regulations Relating to Studies and Examinations at OsloMet. The regulations describe, among other things, the conditions for resit/rescheduled exams, the right to appeal and what is considered cheating in an exam. It is the students’/candidate’s responsibility to register for any resit/rescheduled exams.
-
Other information
Approved by the authority of the chair of the Academic Affairs Committee on 19 December 2019Established by the Dean 6 January 2020
Editorial amendments made on 8 January 2020Valid from autumn semester 2020
Faculty of Education and International Studies
Department of Primary and Lower Secondary Teacher Education