EPN-V2

Leadership for Professional Learning Communities Programme description

Programme name, Norwegian
Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
15 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Grade scale A-F.

Target group

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25 percent of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Admission requirements

Opptakskrav er fullført og bestått Nasjonal rektorutdanning (30 studiepoeng) eller minimum 30 (eller 15+15) studiepoeng i ledelse eller tilsvarende. Med tilsvarende menes for eksempel emner i organisasjon og ledelse og/eller administrasjon og ledelse.

Kvalifiserte søkere må være ansatt som leder i skolen. Ansettelsesforholdet skal dokumenters med oppdatert informasjon fra skoleeier.

Learning outcomes

Se emneplanen.

Content and structure

Se emneplanen.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

Teaching and learning methods

Se emneplanen.

Work requirements

Se emneplanen.

Assessment

Se emneplanen.

Other information

Ledelse av lærings- og læreplanarbeid

Leadership of Learning and Curriculum Work

Modulbasert videreutdanning for skoleledere - oppdragsstudium

To semester deltid. Samlingsbasert

Programkode: LEDLO

Emnekode: LEDL6000

Godkjent av utdanningsutvalget 22. mars 2019

Siste revisjon godkjent av utvalgets leder (fullmakt) 10.03.2021

Gjeldende fra høstsemesteret 2021

Studiet endret navn fra Ledelse av lærings- og lærerplanarbeid til Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap (navneendring besluttet av Udir, gjeldende fra 2023).

Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier

Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning