EPN-V2

Culture and Identity - Nordic Childhoods Programme description

Programme name, Norwegian
Culture and Identity - Nordic Childhoods
Valid from
2021 FALL
ECTS credits
30 ECTS credits
Duration
1 semester
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history
  • Introduction

    Følgende prinsipper ligger til grunn for valg av arbeidsformer og organisering av innhold

    Praksis- og problemorientering

    Utgangspunktet i studiet er utfordringer og oppgaver i trafikklæreryrket. Det vil si at praktisk lærerarbeid og refleksjon har en sentral plass i studiet. Studentene skal lære gjennom å arbeide med virkelighetsnære problemer og situasjoner. Problemorienteringen kan gjennomføres ved for eksempel observasjons-/feltstudier, oppgaveløsning, prosjektarbeid og utviklingsarbeid, både individuelt og i gruppe.

    Opplevelsesorientering

    Studentene skal gjennom øvelser og erfaringer gi uttrykk for sine følelser og refleksjoner i ulike situasjoner. De skal også tilrettelegge for slike læringsprosesser hos sine elever.

    Erfaringslæring

    Gjennom å planlegge, prøve ut og reflektere over egen praksis, vil studentene øke bevissthet og handlingsregister i ulike opplæringssituasjoner. Bruk av videopptak av undervisning i bil og klasserom er et sentralt verktøy. Øvelser i klasserom/gruppe/bil tas opp på video og drøftes.

    Studentmedvirkning

    Det benyttes variert studentaktivitet. Studentene utarbeider mål og planer for egen læring. Planlegging, gjennomføring og vurdering av egen undervisning i bil og klasserom/gruppe er sentralt, både ved trafikkskole og som øvelser sammen med medstudenter. Studentene trekkes også med i en fortløpende vurdering av studieopplegg, undervisnings- og læringsprosesser.

    Studenten utfører selvstendig studiearbeid, slik som litteraturstudier, fremlegging i grupper, skriving av logg og refleksjonsnotater.

    Deler av studiet kan foregå som fjernundervisning via digitale kommunikasjonskanaler.

    Organisering av aktiviteter:

    • veiledet pedagogisk praksis ved trafikkskole
    • forberedelse til og etterarbeid etter egen undervisning
    • forelesninger, øvelser og gruppearbeid
    • individuelt studiearbeid
    • bruk av IKT