Programplaner og emneplaner - Student
YLHOH1200 Youth, adolescence and life cycle phases Course description
- Course name in Norwegian
- Ungdom, oppvekst og livsløp
- Study programme
-
Vocational Teacher Education - Healthcare, Childhood and Youth Development
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2016/2017
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Work and teaching methods include lectures, laboratory courses, practical exercises, seminars, group work, guided tours of nuclear medicine units, and self-study.
Required preliminary courses
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- minimum attendance of 80% at seminars and scheduled group work
- minimum attendance of 90 % at the laboratory course
- individual practical test, approx. 2 hours
- individual project assignment about a nuclear medicine topic, up to 6,000 words
Learning outcomes
Exam content: The learning outcomes
Exam form: Individual written exam, 4 hours
Content
Emnet omhandler endringer gjennom menneskets livsløp, med spesielt fokus på barn og unges utvikling og oppvekstsvilkår.
Temaer
- barn og unges oppvekstsvilkår
- utviklingspsykologi i et livsløpsperspektiv
- sosialisering
- ungdomskultur
- sosiale medier
- ungdom og psykisk helse
- barn og unges rettigheter
- læringsmiljø
- kartlegge ulike programmer knyttet til godt skolemiljø
- fysiske, psykiske og sosiale endringer i et livsløpsperspektiv
- den flerkulturelle skolen
- dokumentasjonsarbeid i skole og arbeidsliv
Teaching and learning methods
None
Course requirements
Grade scale A-F
Assessment
An external and internal examiner will assess all exams