Programplaner og emneplaner - Student
YLHODPRA4 Teaching practice, 4th period Course description
- Course name in Norwegian
- 4. praksisperiode
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Course history
- 
                                                    
- Programme description
- 
                                                    
- 
    IntroductionStudenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: Kunnskap Studenten har - inngående kunnskaper om og forståelse av hvordan modeller brukes i samfunnsvitenskapene
 Ferdigheter Studenten kan - formulere problemstillinger og forskningsspørsmål, søke opp relevant litteratur og bruke teori på en reflektert måte
- kan relatere problemstilling og kontekst til metodevalg og kan analysere data for å besvare forskningsspørsmål
- planlegge og gjennomføre den empiriske delen av en masteroppgave innenfor organisasjon og ledelse
- gjennomføre et selvstendig, avgrenset forskningsprosjekt i form av en masteroppgave innenfor sitt tema under veiledning, i tråd med gjeldende forskningsetiske normer
 Generell kompetanse Studenten - har analytisk kompetanse og kritisk vurderingsemne
 
- 
    ContentAlle hjelpemidler er tillatt i arbeid med prosjektoppgaven så lenge regler for kildehenvisning følges. Ingen hjelpemidler tillatt ved skriftlig skoleeksamen. 
- 
    Course requirementsDet vil bli brukt varierte undervisningsformer med en kombinasjon av forelesninger, gjesteforelesninger, diskusjoner i klassen, prosjektoppgave og studentpresentasjoner. Sentralt i emnet er en serie øvelser der studentene skal bli kjent med de ulike trinnene i et forskningsarbeid. Øvelsene skal gi studentene grunnlag til å vurdere, planlegge og gjennomføre empiriske undersøkelser. 
- 
    AssessmentFor å kunne framstille seg til eksamen (prosjektskisse/skoleeksamen) må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav: Tre obligatoriske øvinger med skriftlig innlevering hver på inntil fem sider. Hver av de tre innleveringene skal presenteres i klassen og det er obligatorisk fremmøte. Ved ikke godkjent innlevering, vil studenten få anledning til å levere forbedret versjon én gang. Faglærer informerer om innleveringsfrister. 
- 
    Grading scaleEksamen består av to deler: Prosjektbeskrivelse, det vil si en plan for et mulig forskningsprosjekt, for eksempel som et forarbeid til masteroppgaven. Prosjektbeskrivelsen skrives individuelt eller i gruppe på inntil tre studenter. Prosjektbeskrivelsen skal være på ti til femten sider og teller 60 % av karakteren i emnet. Skoleeksamen på 4 timer. Denne teller 40 % av karakteren i emnet. Både prosjektbeskrivelse og skoleeksamen må være bestått for å bestå emnet. Ved gjentak av eksamen kan man ta opp hver av delene separat. Det er ikke nødvendig å ta begge delene på nytt.