EPN-V2

YLEFPRA4 Teaching practice, 4th period Course description

Course name in Norwegian
4. praksisperiode
Study programme
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education, Electricity and Electronics
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education, Electricity and Electronics
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Electricity and Electronics
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Introduction

Ingen forkunnskapskrav.

Content

Ingen

Course requirements

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har bred kunnskap om patologi, symptomer, kliniske tegn og behandlingsform innenfor
    • sykdommer i respirasjonsorganene
    • hjerte- og karsykdommer og sirkulasjonsforstyrrelser
    • sykdommer i nervesystemet
    • infeksjoner
    • sykdommer i fordøyelsessystemet
    • sykdommer i endokrine organer
    • blodsykdommer og sykdommer i lymfoide organer
    • sykdommer i bevegelsesapparatet
    • sykdommer i nyrer og urinveier
    • inflammatoriske og immunologiske prosesser
    • psykiske lidelser herunder psykotiske tilstander, selvskading, selvmord
    • rusmisbruk og rusrelaterte sykdommer
  • kan gjøre rede for hygiene og smittevern innen prehospitale tjenester
  • har kunnskap om
    • kreftsykdommer
    • sykdommer i kvinnelige og mannlige kjønnsorganer
    • sykdommer i brystene
  • har kunnskap om lovregulering av bruk av ulike former for bruk av tvang
  • har kjennskap til straffeloven

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende kunnskap om patologiske prosesser og behandlingsformer som grunnlag for forståelse av det syke mennesket
  • behersker håndtering av kontaminert (smitteførende) materiale
  • kan bearbeide og anvende fag- og forskningskunnskap i skriftlig framstilling

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i hva som forårsaker sykdom
  • har forståelse for hvordan sykdom kommer til uttrykk hos mennesket gjennom vitale tegn og symptomer
  • kan reflektere over juridiske problemstillinger knyttet til rus og psykiatri

Assessment

Antall dager veiledet praksis:

  • 20 dager pedagogisk praksis i videregående skole

Praksis skal være veiledet og vurdert, det er praksislærer som vurderer praksis

Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet avbrytes, jf. § 8-2 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet

Grading scale

Praksis vurderes til bestått/ikke bestått