EPN-V2

YFPRA2 Teaching Practice, 2nd period Course description

Course name in Norwegian
2. praksisperiode
Study programme
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Studiet er helt nettbasert, men krever at studentene følger en gitt plan og progresjon, for å skape et felles læringsmiljø med øvrige deltakere og involverte lærere. Studiet vil ta i bruk instruksjonsvideoer, nettbaserte forelesninger og diskusjoner og det vil bli gitt tilbud om veiledning i nettmøter.

Studiet forutsetter studentaktivitet knyttet til praktiske øvingsoppgaver, samarbeid, refleksjoner, medstudentvurderinger og erfaringsdeling på egen arbeidsplass. 

Praksis

Det er ingen praksisopplæring knyttet til emnet.

Required preliminary courses

Se omtale av praksis i programplanen

Learning outcomes

Se omtale av praksis i programplanen

Content

Se omtale av praksis i programplanen

Teaching and learning methods

Eksamen gjennomføres i slutten av høstsemesteret.Eksamen er en individuell skriftlig hjemmeeksamen. Varighet: 48 timer. Omfang om lag 1500 ord (inkl. programmeringskode).

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Studenters rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Course requirements

Alle hjelpemidler tillatt.

Assessment

Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen vurderes av to interne sensorer.

Grading scale

Se programplanen.

Examiners

Emnet gir en innføring i grunnleggende programmering og begreper inkludert algoritmisk tenkning. Det blir lagt vekt på hvordan programmering kan inngå i skolekonteksten som eget fag og integrert i fag. Først og fremst blir det fokusert på praktisk arbeid med blokkbasert programmering. Følgende tema vil bli vektlagt:

  • Problemløsing og algoritmisk tenkning.
  • Blokkbasert programmering og programmeringsprinsipper.
  • Programmering som kompetanse i samfunnet, læreplaner og relevansen for trening av kritisk tenkning.
  • Utvikling av kreativitet og samarbeid i programmeringsaktiviteter.