Programplaner og emneplaner - Student
YFHO3100 Vocational in-depth subject in a school, work and community perspective Course description
- Course name in Norwegian
- Faglig fordypning i et skole-, yrkes- og samfunnsperspektiv
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se omtale av praksis i programplanen
Required preliminary courses
No prerequisites.
Learning outcomes
Knowledge
The candidate has in-depth knowledge of
- the development and institutionalization of library and information science as a field of research
- an understanding of the concept of information and the relationship between information, knowlege, and culture
- the intellectual foundation for and theoretical perspective of the field's core areas
- the academic/professional debate of what the platform of library and information science consists of
Skills
The candidate is able to
- place his/her dissertation project in a library and information science theory and research tradition
- communicate with researchers in the field and other students across sub- academic areas that the candidates chose to specialize in
- reflectively discuss the relationship between library and information science as an area of research and practice
Content
- Yrke, organisasjon og ledelse
- Yrkesmessige utfordringer og muligheter i skole, kultur-, samfunns- og arbeidsliv
- Karriereveiledning og yrkesvalg
- Likestilling i skole- og arbeidsliv
- Samfunnsdanning, demokrati og medborgerskap
- Analyse av utviklingstrekk og fremtidsutsikter knyttet til yrke og samfunn
- Forskningsmetoder
- Innovasjons-, utviklings- og endringsarbeid.
- Digitalisering og velferdsteknologi
- Bærekraft og yrkesetikk
- Danning til skole og arbeidsliv
- Ulike pedagogiske retninger og pedagogisk grunnsyn
Praksis
- Yrkesfaglig praksis, fleksibel 5-15 dager
Teaching and learning methods
The subject consists of seminars, lectures and independent studies. The pedagogical approach involves active participation in seminars/lectures, and commenting on presentations from the other students.
Course requirements
Participation is mandatory and expected in all lectures and seminars. Only a minor absence can be accepted in certain circumstances after application.
Assessment
The candidate shall write an essay of approximately 4.500 - 5.500 words. The essay shall be handed in no later than 2 months after the subject is concluded.
If an essay is considered not passed, the candidate may submit a revised essay once within a specified time.
Permitted exam materials and equipment
Se omtale av praksis i programplanen
Grading scale
Eksamen vurderes med gradert skala med fem trinn, der A til E er bestått og F angir ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor er knyttet til emnet, for å føre tilsyn med eksamens- og sensurordningen, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.