EPN-V2

YFHDPRA4 Teaching Practice, 4th period Course description

Course name in Norwegian
4. praksisperiode
Study programme
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

SP2S6100 Psykososiale vansker i individ- og systemperspektiv.

Eksamen er en prosjektoppgave i gruppe (3-5 personer) basert på selvvalgt tema og problemstilling. Tema og problemstilling må godkjennes av faglærer. Eksamen gjennomføres som en gruppepresentasjon i videoform. Gruppen lager en presentasjon med varighet på 15-20 minutter, hvor alle medlemmene bidrar og deltar. Eksamenspresentasjonen skal deles med resten av kullet i Canvas. Et kort skriftlig sammendrag (max. 1000 ord) og litteraturliste leveres i tillegg. Studentene står fritt til å arbeide med prosjektoppgaven gjennom hele semesteret.

Det er anledning til å gjennomføre eksamen i emnet som en individuell eksamen. Begrunnet søknad sendes emneansvarlig ved studiestart. Omfanget på prosjektoppgaven vil ikke variere etter gruppestørrelse.

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Ved første ny og utsatt eksamen kan omarbeidet versjon av prosjektoppgaven leveres. Ved senere forsøk må det utarbeides ny problemstilling og leveres ny eksamen. Dersom det ikke kan gjennomføres gruppeeksamen, arrangeres eksamen individuelt.

Required preliminary courses

Alle hjelpemidler er tillatt.

Learning outcomes

Eksamen vurderes til bestått / ikke bestått.

Content

Se omtale av praksis i programplanen

Teaching and learning methods

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen. Tilsynssensor evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.

Course requirements

Se programplanen.

Assessment

Emnet består av følgende hovedtemaer:

  • Teoretisk, samt forsknings- og erfaringsbasert kunnskap knyttet til utvikling, forebygging og avhjelping av psykososiale vansker
  • Observasjon og kartlegging på individ- og systemnivå i skolen
  • Etiske utfordringer og dilemmaer i spesialpedagogisk arbeid

Permitted exam materials and equipment

Se omtale av praksis i programplanen

Grading scale

Se omtale av praksis i programplanen

Examiners

Se omtale av praksis i programplanen