EPN-V2

YDEP6100 Vocational didactics and sustainability in the working life Course description

Course name in Norwegian
Yrkesdidaktikk og bærekraft i arbeidslivsfaget
Study programme
Vocational Didactics and Entrepreneurship in the Subject Skills for Working life
Vocational Didactics and Entrepreneurship in the Subject Skills for Working Life
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

The candidate writes an individual paper, 2000 - 4000 words plus reference list. The paper must be related to relevant themes in the course syllabus. The paper must be written in Norwegian, Swedish, Danish or English.

If a paper cannot be passed, the candidate must submit one revised version within a given deadline.

Recommended preliminary courses

Ingen

Required preliminary courses

The learning outcomes serve as criteria for assessment. The grades are "pass" or "fail".

Learning outcomes

The paper will be assessed by two course coordinators.

Content

  • Yrkesdidaktikk og yrkespedagogikk
  • Tverrfaglige temaer i arbeidslivsfaget
  • Planlegging og gjennomføring av undervisning i arbeidslivsfaget
  • Veiledning og vurdering i arbeidsprosesser og arbeidsoppgaver
  • Bærekraftige arbeidsprosesser, produkter og tjenester
  • Helse, miljø og sikkerhet
  • Fag- og yrkesopplæring

Teaching and learning methods

Admission requirements

The requirements for admission include completing a five-year master's program (integrated or consisting of a three-year bachelor's program and a two-year master's program, in total 300 ECTS) in the fields of teacher education, other pedagogical disciplines, educational science, development studies, social sciences, or other relevant areas related to the PhD programme. The master's degree should include a substantial independent project equivalent to a master's thesis (minimum 30 ECTS). An internationally completed master's degree that corresponds to at least four years in the Norwegian education system may also be considered for admission (please check the grounds for enrollment on the website of the Directorate for Higher Education and Skills). https://hkdir.no/en/foreign-education/lists-and-databases/higher-education-entrancequalification-gsu

In case of a large number of applicants, PhD-students enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education will be prioritized, then students in other PhD programmes, then academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies.

Applicants who are not enrolled in the PhD programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project/area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.

Course requirements

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.

Assessment

Innhold

  • Lovverket i forhold til tilpasset opplæring, spesialundervisning/ IOP planer/handlingsplikten / saksbehandlingsprosedyrer
  • Samarbeid med aktuelle aktører og instanser
  • Kartlegging av elevers læreforutsetninger, motivasjon og yrkesinteresse
  • Teoriforankring av relevant yrkeskunnskap
  • Planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av yrkesdifferensiert undervisning
  • Klasseledelse og utvikling av læringsmiljø
  • Læringsteorier, bevisstgjøring av eget pedagogiske ståsted
  • Entreprenøriell læring
  • Helse miljø og sikkerhet, risikovurdering, kvalitetssikring og arbeidsmiljøloven
  • Teknologisk utvikling innen eget yrke

Praksis

  • Minimum 25 dager av den totale yrkesfaglige praksisen skal være gjennomført og dokumentert før eksamen avlegges
  • 20 dager pedagogisk praksis, 2. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis)

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt. Det stilles krav om korrekt bruk av kilde- og referansetenikk

Grading scale

A-F

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.