Programplaner og emneplaner - Student
VSK6000 Theories and Methods for Supervision in Fieldwork Practice in Child Care and Social Work Course description
- Course name in Norwegian
- Teori og metode for veiledere i praksisstudiene i barnevern og sosialt arbeid
- Study programme
-
The Supervision of Students and Colleagues
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
SPRING 2020
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
The main topic in this course is the design, evaluation, and testing of new and emerging user interfaces in technologies such as augmented, virtual and mixed reality; artificial intelligence user agents; brain-computer interfaces; and autonomous vehicle - among others. This is developed in accordance with principles for universal accessibility and acquired through many practical exercises coupled with lectures presenting theories relevant to the field. The course will also provide both theoretical principles of universal design and hands-on experience on how to design and evaluate ICT systems using these principles.
This course supports OsloMet's ambition to drive progress on the implementation of the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs).
Required preliminary courses
One half year of university studies (30 ECTS), in addition to the international summer school’s general requirements. The requirement has to be met by application deadline.
Learning outcomes
Kunnskap
Kandidaten:
- kjenner til bachelorutdanningens praksisstudium
- har bred kunnskap om læringsprosesser i praksis
- har bred kunnskap om ulike teorier og former for veiledning
- har kunnskap om hvordan relasjonen mellom teori og praksis kan forstås
- har bred kunnskap om ulike refleksjonsmodeller i veiledning
- kjennskap til forsknings-utviklingsarbeid innenfor fagområdet
- kjennskap til fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet
Ferdigheter
Kandidaten:
- kan planlegge, begrunne, gjennomføre og reflektere over veiledning for å fremme studenters læringsprosesser
- kan bruke veiledning som en dialogisk og relasjonell læringsprosess
- kan utvikle selvrefleksivitet i veilederrollen
- kan veilede med utgangspunkt i rammene for praksisstudiet slik det er formulert i programplanene for bachelorutdanningene
Generell kompetanse
Kandidaten:
- kan reflektere over makt og mangfoldsperspektiv i sosialfaglig veiledning
- kan reflektere kritisk over faglige, etiske problemstillinger som er relevante for utøvelse av veiledning
Teaching and learning methods
The blended learning variant involves four weeks attendance-based teaching, in addition to 4 weeks independent study online.
The online learning variant may also be taken as a fully independent study online course.
Course requirements
None.
Assessment
Examination system:
- Oral examination. An oral group presentation which counts for 50% of the final grade.
- Individual term paper 4,000 to 8,000 words, which counts for 50% of the final grade.
Each group may consist of 2-5 candidates.
The oral presentation cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
Pass/fail.
Grading scale
Two internal examiners will be used. External examiner is used regularly.
Examiners
The course has 5 ECTS of overlapping content towards STKD6400 Universal Design of New and Emerging Interfaces I.
Admission requirements
Studiet er en videreutdanning for veiledere i praksisstudiene i barnevern og sosialt arbeid. Studiet er tverrfaglig og retter seg mot barnevernspedagoger og sosionomer. Det er forbeholdt personer som har veiledningsoppgaver for studenter i praksisstudiet ved de to utdanningene. Veileder skal fortrinnsvis ha minimum 3-årig sosialfaglig høgskoleutdanning. Veiledere med annen utdanning eller realkompetanse kan vurderes individuelt.
Course contact person
Gunilla Johansson, emneansvarlig bachelor i sosialt arbeid
Eva Berthling Herberg, emneansvarlig bachelor i barnevern