EPN-V2

VLL6000 Adult Education and Cultures of Learning Course description

Course name in Norwegian
Voksnes læring og læringskultur
Study programme
Adult Education and Cultures of Learning
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Opptak til studiet.

Required preliminary courses

On completion of the course, the candidate will have achieved the following learning outcomes:

Knowledge

The candidate:

  • is in the forefront of knowledge concerning core elements of ABR and master the theory behind such elements in research
  • has in-dept knowledge of ontological, epistemological and ethical issues related to ABR
  • can evaluate the expediency and application of different methodological and analytical approaches within the umbrella term ABR
  • has in-dept knowledge of different alternative writing genres, relevant in ABR and can contribute to the development of new forms of documentation in the field

Skills

The candidate:

  • can handle complex ABR issues, challenge established ABR practices and critically analyse relationships between theories of knowledge and ABR
  • can use relevant techniques to enhance and elicit their own embodiment, empathy and material/formal/relational sensitivity in research and artistic development
  • can formulate problems, plan, carry out and critically discuss relevant ABR processes in their own research
  • can use writing processes of a high international standard as reflection tools throughout their research phases

General competence

The candidate:

  • can identify and discuss relationships and conflicts between other scientific theories and theories in ABR, related to his/her field of research with scholarly integrity
  • can give well-structured presentations and participate in debates in international forums assessing the need for practice innovation in ABR
  • can communicate research and development work through recognized Norwegian and international channels, relevant for ABR
  • can assess the need for, and manage, interdisciplinary assignments and project involving ABRs

Learning outcomes

Forelesninger, gruppearbeid, skriftlige oppgaver, veiledning, flervalgsoppgaver, og selvstudier.

Content

SYBA1010, SYBAS1010 og SPH1230 er 100% overlappende.

Teaching and learning methods

Voksnes læring og læringskultur (30 studiepoeng) er et deltidsstudium med undervisning organisert over ett studieår. Studiet består av fire samlinger á tre dager – to samlinger per semester. Undervisningen baserer seg på variert metodebruk, med stor egenaktivitet fra studentenes side. I undervisningen inngår forelesninger og diskusjonsgrupper og deltakelse i elektronisk faglig forum.

Studentene skal skrive refleksjonsnotater relatert til innholdet i hver av de fire samlingene (se avsnittet «Vurdering», under).

Arbeidet med praktiske eksempler vil stå sentralt, både i undervisningen og i refleksjonsnotatene. Eksemplene vil i vesentlig grad være relatert til studentenes eget praksisfelt og til andre relevante erfaringer i eget liv. Det er et mål å bruke eksempler og erfaringer med bred relevans i samfunnet slik at tverrfaglig samarbeid stimuleres når det arbeides med eksempler eller case.

Veiledning gis skriftlig (på Canvas) eller muntlig (se også avsnittet «Arbeidskrav»). Veiledningen skjer når refleksjonsnotater leveres innen fastsatt frist. Veileder kan komme med ideer og forslag og også peke på positive og mindre positive sider ved notatene. Veileders kommentarer kan imidlertid ikke betraktes som en vurdering eller godkjenning. Studentene har anledning til å arbeide videre med de enkelte notatene helt fram til eksamen.

Læringsressurser

Læringsressursene i studiet er en kombinasjon av faglig lesestoff, forelesninger, gruppesamtaler (inkludert elektronisk fagforum), egenproduserte notater og veiledning. Disse faglige ressursene skal til sammen danne et allsidig ressursgrunnlag for studentens individuelle læringsprosesser.

Det er viktig at alle typene av læringsressurser blir benyttet. Det er ingen enkelt ressurs som er ment å tilby det samme som er gitt ved noen av de andre læringsressursene. Forelesningene er for eksempel ikke ment å skulle ”dekke” pensum, men er supplementer og komplementer til de øvrige læringsressursene.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 80 prosent tilstedeværelse på seminar
  • 60 prosent riktig svar på digitale flervalgsoppgaver

Assessment

This course is primarily meant for students enrolled in a Ph.D. program. If the course leader has the capacity to take on additional students, other applicants whose educational background (Master’s degree or equivalent) is deemed relevant will be considered for admission.

Permitted exam materials and equipment

The following subjects will be addressed:

  • Causality, laws, and mechanisms
  • Intentional explanations
  • Functional explanations
  • Action and rationality
  • Interpretation of meaning
  • Methodological individualism and collectivism
  • Realism and social constructivism
  • Science and values

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

Ordinær eksamen: Nasjonalt sensorkorps (to sensorer). Ny og utsatt eksamen: To sensorer

Admission requirements

Ytterligere beskrivelse av faglig dybde og nivå i de forskjellige temaene framgår av spesifiseringen av faginnhold i et dokument som legges på universitetets digitale læringsplattform ved studiestart.