Programplaner og emneplaner - Student
VETEK6100 Person Centered Adaption Course description
- Course name in Norwegian
- Individuell tilrettelegging
- Study programme
-
Further Education Programme in Assistive Technology – Master’s Level
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Bacheloroppgave i form av litteraturstudie. Bacheloroppgaven skrives normalt i gruppe på to.
Omfang: 10 000 ord (+/- 20 %).
Veileder gir tilbud om 2 seminarer. Hver gruppe får tilbud om 1 time veiledning 4 ganger, 3 av disse veiledningene er obligatoriske.
For nærmere informasjon se utfyllende bestemmelser til bacheloroppgave SYBA/SYBAS 3900 for kull 2017.
Ny eksamen: Dersom studentene må avbryte skriveperioden før innlevering eller får bacheloroppgaven vurdert til F, kan studentene levere omarbeidet versjon av denne til sensur én gang til i samme gruppe eller individuelt. Ny eksamen vil normalt sett bli påfølgende høstsemester.
- Hvis studentene beholder den samme problemstillingen som ved ordinær eksamen, behøver studentene ikke å gjøre arbeidskravet prosjektbeskrivelse på nytt dersom denn ehar vært godkjent ved første forsøk.
- Hvis studentene endrer problemstillingen, må prosjektbeskrivelsen godkjennes på nytt.
Ved begge alternativer er det tilbud om 4 nye veiledningstimer, der 3 må benyttes for å kunne levere bacheloroppgaven til sensur.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
Gradert skala A-F.
Teaching and learning methods
Forelesninger, seminarer, gruppearbeid, skriftlige oppgaver og selvstudier.
Studentene starter det konkrete arbeidet med prosjektoppgaven i løpet av den første samlingen. De oppfordres til å tenke på aktuelle problemstillinger mens de tar VETEK6000. Studenten får veiledning på prosjektoppgaven både på samlingene og i begge mellomperiodene.
Course requirements
Admission to the Master's programme.
Assessment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has knowledge of
- the philosophical underpinnings of scientific research
- various theories and methods in science and design research
- ethical implications of scientific and professional work
Skills
The student is able to
- plan and complete their own research projects
- identify, discuss and evaluate relevant research theories and methods
- integrate academic scientific methods and coherence in practice based and creative research
General competence
The student
- has a developed understanding of academic and practical design research and its relevance to practice
- -can contribute to collaboration for the sustainability goals
Permitted exam materials and equipment
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Attendance of minimum 80%
- 2 milestone deliverables (oral presentation and/or written)
Grading scale
Individual or group assignment, consisting of:
- Individual written home examination, 2500 - 4000 words long, or in accordance with specifications set by a publication channel of the student's choice
- Students can choose to work in groups, but must submit 1 (one) written assignment per student
- Language: English, or after discussion with course leader, in Norwegian
The examination result can be appealed.
Examiners
All aids allowed