Programplaner og emneplaner - Student
VETEK6000 Human Beings and Techonolgy Course description
- Course name in Norwegian
- Menneske og teknologi
- Study programme
-
Further Education Programme in Assistive Technology – Master’s Level
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
SPRING 2018
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Eksamen vurderes til Bestått /ikke bestått.
Required preliminary courses
Ingen info
Learning outcomes
Emnet omhandler grunnleggende problemstillinger knyttet til undervisningsarbeid innen design, kunst og håndverk slik det kommer til uttrykk i skoleverkets læreplaner. Emnet er rettet mot grunnskolen. Studenten opparbeider innsikt i fagets egenart og tilegner seg erfaring med læreplaner og hvordan bruke sin fagkompetanse inn i skolepraksis. Det legges vekt på å øve opp evnen til å formidle og bruke fagspråk i eget arbeid og i undervisning.
Fagdidaktikk reiser viktige spørsmål om skolens faglige innhold, fagets egenart og fagets begrunnelse som skolefag. Et vesentlig spørsmål er hvilke forutsetninger og rammebetingelser som er nødvendige for et godt læringsmiljø og for å utvikle potensialet hos hver enkelt elev.
Teaching and learning methods
Opptak til studiet.
Course requirements
Det er krav om minimum 80 prosent tilstedeværelse på samlingene. Dette kravet må være oppfylt for at studenten skal kunne fremstille seg til eksamen.
Assessment
Arbeidet ses i sammenheng med praksisopplæringen (se egen emneplan for praksis). Alle sentrale aspekter ved målområdene behandles nødvendigvis ikke i undervisningen, men skal dekkes av studenten selv gjennom studie av pensumlitteratur, aktiv deltakelse i undervisningen og øvrig studiearbeid. Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, ulike former for gruppe-/prosjektarbeid og selvstudium. Arbeidsmåtene omfatter øvelse i ulike vurderings- og veiledningsformer.
Permitted exam materials and equipment
Se mer utfyllende omtale av praksis i programplanen
Grading scale
Antall dager veiledet praksis:
- 10 dager pedagogisk praksis i videregående skole eller på ungdomstrinnet i grunnskolen (valgfritt)
Praksis skal være veiledet og vurdert, det er praksislærer som vurderer praksis
Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet avbrytes, jf. § 8-2 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet
Examiners
Bestått/ikke bestått