EPN-V2

VERPRA35 Practical Studies Related to Bachelor Thesis Course description

Course name in Norwegian
Praksis i faglig fordypning
Study programme
Bachelor's Programme in Social Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

The main focus is milieu therapeutic work, habilitation and rehabilitation, related to the social educator's field of work. VERPRA35 includes user-oriented practice in real professional situations. The bachelor's thesis in VERB3900 is prepared on the basis of experiences in VERPRA35. Collaboration across enterprises, levels and sectors, quality-improving work processes and innovative thinking are central to the measures that are to be established/continued.

The students themselves choose a relevant area of specialization that the university offers. Alternatively, the students themselves can suggest a relevant area of specialization. The students will collaborate with the practical training institution and service recipient(s) on relevant issues that they will work on independently in the course.

VERPRA35 includes 11 weeks (330 hours) of user-oriented practical training in real professional situations.

Please note, that in connection with VERB3900, there is 1 seminar week prior to the practical training in VERPRA35. In this seminar week, the focus will be on project description, data collection methods, APA standard and implementation of projects in preparation for the bachelor's thesis.

Required preliminary courses

Ein føresetnad for å ta emnet er praktiske og teoretiske kunnskapar som tilsvarer 1. studieår. Bestått karakter i emna MOK1700 og MOK1800 (Multimedial produksjon 1 og 2), eller andre tilsvarande emne er forkunnskapskrav for å kunne ta emnet. Ved opptak til emnet vert studentane rangerte etter karakter i emnet MOK1800 Multimedial produksjon 2.

Bachelorstudiet i medium og kommunikasjon følger dei generelle reglane for studieprogresjon. (Sjå programplanen.)

Learning outcomes

Kunnskapar

Studenten har god kunnskap om

  • reportasje for nett og TV
  • intervju for nett og TV
  • dokumentarfilmteori og -sjangrar
  • dokumentarfilmproduksjon

Ferdigheiter

Studenten

  • kan gjere video- og lydopptak på HD-videokamera med lydmiksar
  • kan finne og utvikle saker til nyheiter og dokumentarfilm
  • kan visualisere ei historie
  • dokumentere arbeidsprosessen til studentane - frå idé til ferdig produkt

Generell kompetanse

Studenten

  • kan lage TV-reportasje og små TV-portrett
  • kan lage korte dokumentarfilmar, levert som eit prosjektorganisert arbeid

Teaching and learning methods

Emnet er bygd opp med varierte arbeidsmetodar som fremjar studentaktiv læring, inkludert førelesingar, seminar, kollokvium og gruppearbeid, med tekniske og praktiske gruppeoppgåver. Studentane er pålagde å delta fysisk på campus og gjere omfattande sjølvstudium.

Eit obligatorisk intensivkurs i opptaksteknikk blir arrangert ved semesterstart. Kurset arbeider med avanserte teknikkar for opptak av video og lyd, samt redigering. Studentane får dermed moglegheit til intensive og fordjupande studium knytte til lokasjonsarbeid med video.

I produksjonsgrupper skal det utarbeidast ein prosesspakke for eksamensdokumentarfilmen (sjå vurdering), og det skal lagast ein produksjonsplan. Etter gjennomgang og rettleiing av prosjektproduksjonsplanen skal medieproduksjonen gjennomførast i mindre deltakargrupper. Alle gruppene må få prosjektet sitt godkjent før produksjonen startar, for å sikre kvaliteten på arbeidet. Gruppene vil få oppfølging og rettleiing gjennom personlege tilbakemeldingar.

Course requirements

The following coursework must be approved in order to take the final assessment:

  • Project description of up to 1000 words for the bachelor's thesis*
  • Participation in teaching related to the chosen specialization topic - 80 percent attendance
  • participation in work tasks at the place of employment, minimum 90 per cent attendance
  • assessed in accordance with suitability criteria ; Regulations relating to suitability assessment in higher education
  • submitted, completed and signed practice documents according to given criteria

*If the project the student is participating in is changed after the original project description has been approved, the student must submit a new project description for approval within given deadlines.

Assessment

Assessed practical training:

The assessment is based on the learning outcomes for the course, and the ongoing assessment made of the student's achievement of the learning outcomes in the practical training courses. In order to be able to give an assessment of the student, a minimum of 90 per cent attendance in the practical training is required.

New and postponed assessment:

"Failed" practical training normally means that the student must retake the entire practical training course.

The following applies to all the practical training courses in the programme

Practical training is assessed as pass/fail. Passing the practice requires that three elements are passed:

  • Compulsory attendance
  • Learning outcomes
  • Fitness

Passed practical training requires that the student has fulfilled the requirement for compulsory attendance. In the practical training courses, a minimum of 90 per cent attendance is required. If the limit for absence is exceeded, the student can make up for missing practical training/teaching, provided that this is practically possible. If the absence cannot be compensated, the period must be made up in full. This leads to a delay in the student's study progression.

Permitted exam materials and equipment

Den avsluttande vurderinga i emnet består av to eksamensdelar, begge vekta 50 prosent av sluttkarakteren til studenten:

Eksamensdel 1: Gruppedokumentar, mappeeksamen.

Det blir gitt ei felles gruppevurdering i eksamensdel 1.

Dokumentarproduksjonen skal leverast som eit større prosjektorganisert arbeid og skal innehalde to delar: den ferdige dokumentarfilmen og ei produksjonsprosesspakke. Denne skriftlege prosesspakka må innehalde ei tittelside, pitch, produksjonsplan, arbeid med historieutvikling, distribusjonsplan og "bak kulissane"-materiale for prosjektet. Vi forventar at gruppene inkluderer både tekst og bilete i pakka. Vi ønskjer òg at gruppene legg ved tilleggsmateriale.

Omfanget av dokumentarfilmen er om lag 10 minutt. Omfanget av den skriftlege prosesspakken er 6–9 sider.

Eksamensdel 2: Individuell refleksjonsoppgåve, heimeeksamen.

Det blir gitt ei individuell vurdering i eksamensdel 2.

Denne delen av eksamen er ein individuell heimeeksamen over ein periode på 4 dagar. Det skriftlege essayet skal dokumentere den individuelle arbeidsprosessen til studenten og vise forståing av pensum.

Omfanget av refleksjonsoppgåva er 5–7 sider. Skrifttype og skriftstorleik: Arial / Calibri / Verdana, 12 pkt. Linjeavstand: 1,5. Litteraturliste og illustrasjonar kjem i tillegg.

For å få bestått karakter må studenten bestå begge delane av eksamen. Studentar som ikkje består del 1 av eksamen, kan som gruppe levere ein revidert versjon éin gong. Studentar som har bestått del 1, men ikkje består del 2, kan ta konteeksamen ved å levere del 1 på nytt saman med ein revidert versjon av del 2. Klage kan fremjast etter at karakteren er fastsett.

Grading scale

Alle hjelpemiddel er lov, så lenge ein følger reglar for kjeldebruk.

Examiners

Gradert skala A-F.

Overlapping courses

Det vert nytta intern og ekstern sensor ved sensurering.