Programplaner og emneplaner - Student
VERB3900 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Social Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The research question for the bachelor's thesis is prepared on the basis of an evidence-based training and/or care measure implemented in cooperation with the service recipients and others in the supervised practical training course VERPRA30. The research question and the thesis outline are approved in the course of VERPRA30. The bachelor's thesis is a specialisation in a topic and research question chosen by the student him/herself. The bachelor's thesis will document that the student has acquired important and fundamental knowledge and skills in project, care and/or change processes, or quality-enhancing measures.
The bachelor’s thesis is written over a period of eight weeks of full-time work.
Required preliminary courses
The required coursework for VERPRA30 must have been approved before a student can start the course. VERPRA30 and VERB1070 Technology and Society must be passed before the bachelor's thesis can be submitted for assessment.
Learning outcomes
Alle emner i 1. og 2. studieår må være bestått før veileder til masteroppgaven kan oppnevnes.
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- avansert kunnskap om relevant forskning, teorier og metoder av viktighet for å arbeide med et avgrenset forskningsspørsmål innen fysioterapi
Ferdigheter
Studenten kan
- utvikle et forskningsdesign og gjennomføre analyser på eget eller foreliggende materiale, samt formidle resultatene på en vitenskapelig tilfredsstillende måte
Generell kompetanse
Studenten kan
- utforme, igangsette og gjennomføre mindre forskningsoppgaver
- vurdere metodiske og teoretiske forutsetninger for vitenskapelige undersøkelser
- formidle resultater av egen og andres forskning
Course requirements
The following required coursework must be approved before a student can receive a final assessment:
- A multiple-choice test with a minimum of 90% correct answers by the given deadline
Assessment
Følgende må være godkjent for å framstille seg til eksamen:
- 80 prosent obligatorisk tilstedeværelse på masterseminarene
- møte til 2 veiledningstimer for å kvalitetssikre arbeidet med prosjektbeskrivelsen
Dersom kravet ikke er tilfredsstilt, vil det i den grad det er mulig bli stilt krav til arbeid som kan kompensere for fraværet. Dersom det ikke er mulig, må studenten gå ned til neste kull.
Permitted exam materials and equipment
Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.
Vurderingsform: Skriftlig masteroppgave utført av en eller to studenter og avsluttende individuell muntlig eksamen.
Oppgaven skal være en monografi eller et artikkelutkast med et tillegg som utdyper de enkelte delene av artikkelen. Omfang på monografi 15.000 - 25.000 ord. Kappe rundt artikkel 6000 - 10.000 ord.
Oppgaven kan skrives på engelsk eller norsk.
Individuell muntlig eksamen inntil 60 minutter.
Masteroppgaven må ha fått karakter på skalaen A-E før muntlig eksamen kan gjennomføres. Karakteren kan justeres én karakter opp eller ned etter muntlig eksamen.
Sensur på den skriftlige delen av eksamen kan påklages i samsvar med universitets- og høyskoleloven § 5-3. Dersom studenten får F etter muntlig eksamen, må oppgaven leveres til ny eksamen hvilket innebærer ny sensur.
Grading scale
(Det er ikke presisert bruk av hjelpemidler)
Examiners
Gradert skala A-F.
Sensur på den skriftlige delen av eksamen kan påklages i samsvar med universitets- og høyskoleloven § 5-3. Karakteren på muntlig eksamen kan ikke påklages. Dersom studenten får F etter muntlig eksamen, må oppgaven leveres til ny sensur.
Overlapping courses
En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.