EPN-V2

VERB3900 Bachelor Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor's Programme in Social Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

The research question for the bachelor's thesis is prepared on the basis of an evidence-based training and/or care measure implemented in cooperation with the service recipients and others in the supervised practical training course VERPRA30. The research question and the thesis outline are approved in the course of VERPRA30. The bachelor's thesis is a specialisation in a topic and research question chosen by the student him/herself. The bachelor's thesis will document that the student has acquired important and fundamental knowledge and skills in project, care and/or change processes, or quality-enhancing measures.

The bachelor’s thesis is written over a period of eight weeks of full-time work.

Required preliminary courses

The required coursework for VERPRA30 must have been approved before a student can start the course. VERPRA30 and VERB1070 Technology and Society must be passed before the bachelor's thesis can be submitted for assessment.

Learning outcomes

Alle emner i 1. og 2. studieår må være bestått før veileder til masteroppgaven kan oppnevnes.

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • avansert kunnskap om relevant forskning, teorier og metoder av viktighet for å arbeide med et avgrenset forskningsspørsmål innen fysioterapi

Ferdigheter

Studenten kan

  • utvikle et forskningsdesign og gjennomføre analyser på eget eller foreliggende materiale, samt formidle resultatene på en vitenskapelig tilfredsstillende måte

Generell kompetanse

Studenten kan

  • utforme, igangsette og gjennomføre mindre forskningsoppgaver
  • vurdere metodiske og teoretiske forutsetninger for vitenskapelige undersøkelser
  • formidle resultater av egen og andres forskning

Course requirements

The following required coursework must be approved before a student can receive a final assessment:

  • A multiple-choice test with a minimum of 90% correct answers by the given deadline

Assessment

Følgende må være godkjent for å framstille seg til eksamen:

  • 80 prosent obligatorisk tilstedeværelse på masterseminarene
  • møte til 2 veiledningstimer for å kvalitetssikre arbeidet med prosjektbeskrivelsen

Dersom kravet ikke er tilfredsstilt, vil det i den grad det er mulig bli stilt krav til arbeid som kan kompensere for fraværet. Dersom det ikke er mulig, må studenten gå ned til neste kull.

Permitted exam materials and equipment

Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.

Vurderingsform: Skriftlig masteroppgave utført av en eller to studenter og avsluttende individuell muntlig eksamen.

Oppgaven skal være en monografi eller et artikkelutkast med et tillegg som utdyper de enkelte delene av artikkelen. Omfang på monografi 15.000 - 25.000 ord. Kappe rundt artikkel 6000 - 10.000 ord.

Oppgaven kan skrives på engelsk eller norsk.

Individuell muntlig eksamen inntil 60 minutter.

Masteroppgaven må ha fått karakter på skalaen A-E før muntlig eksamen kan gjennomføres. Karakteren kan justeres én karakter opp eller ned etter muntlig eksamen.

Sensur på den skriftlige delen av eksamen kan påklages i samsvar med universitets- og høyskoleloven § 5-3. Dersom studenten får F etter muntlig eksamen, må oppgaven leveres til ny eksamen hvilket innebærer ny sensur.

Grading scale

(Det er ikke presisert bruk av hjelpemidler)

Examiners

Gradert skala A-F.

Sensur på den skriftlige delen av eksamen kan påklages i samsvar med universitets- og høyskoleloven § 5-3. Karakteren på muntlig eksamen kan ikke påklages. Dersom studenten får F etter muntlig eksamen, må oppgaven leveres til ny sensur.

Overlapping courses

En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.