Programplaner og emneplaner - Student
VERB3200 Project in Social Education Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjekt i miljøterapeutisk arbeid
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Social Education
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet vil gi kunnskap om forskning og utvikling, teori og metode på det arkivfaglige området, samt innsikt i forskningsdesign og forskningsetikk.
Undervisningsspråk er norsk.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
After completing the course, the student has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:KnowledgeThe student• can explain legislation and regulations that apply in relation to the projectSkillsThe student• can discuss dilemmas and value conflicts related to the project• can safeguard privacy when processing and storing data• can document the safeguarding of user participation and the application of professional knowledge in decision support• can document the use of relevant observation, mapping and registration methods in collaboration with the service recipient to identify goals, needs and interests, as well as evaluation of training/care measures• can present a description of measures prepared in collaboration with the service recipient and others at the place of service• can apply and document the use of updated and knowledge-based methods in a training and care measure
General competenceThe student• can compile relevant professional and ethical issues in conservation
Teaching and learning methods
The work and teaching methods include lectures, seminars, group work, individual supervision and self-study.
Course requirements
In order to take the exam, the following must be approved:
• 80 percent attendance at classes and seminars• Delivery of project outline according to given criteria and 100 percent attendance at group supervision• Submission of a supervision note according to given criteria and 100 per cent attendance in individual supervision in connection with the written exam
Assessment
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- designe en datainnsamling knyttet til en gitt arkivvitenskapelig problemstilling. Resultatet skal presenteres muntlig, ca. 15 minutter, med hjelp av powerpoint (eller tilsvarende) for medstudenter og lærere i plenum. Arbeidskravet gjennomføres som en gruppeoppgave i grupper på 3-5 deltakere. Formålet med arbeidskravet er at studentene skal reflektere over hvilke metoder som er egnet forskjellige typer av forskning og utviklingsarbeid og identifisere relevante metoder for datainnsamling og dataanalyse.
Arbeidskrav kommenteres skriftlig eller muntlig av faglærer og må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studentene skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Permitted exam materials and equipment
Studentenes læringsutbytte vil bli vurdert ved en skriftlig, individuell semesteroppgave på 6-8 sider (eksklusive forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg) om et oppgitt tema. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.
.
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Gradert skala A-F.
Overlapping courses
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.