EPN-V2

VERB1300 Anatomy and Physiology Course description

Course name in Norwegian
Anatomi og fysiologi
Study programme
Bachelor's Programme in Social Education
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Knowledge of basic human needs, anatomy, physiology and motor skill development is crucial to health professionals. This course also covers cytology, microbiology, genetics and neuroanatomy.

Social educators need basic skills in observing and talking to children and young people to understand their life and how work with children can be carried out in interprofessional person- and family-centred care. This topic is highlighted in the interdisciplinary teaching activity INTER1100 The Same Child - Different Arenas, a scope of work corresponding to 1.5 credits. INTER1100 addresses the learning outcomes marked with an asterisk (*) and written in italics.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the programme.

Learning outcomes

On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe the structure and function of the body
  • can explain basic human needs
  • can describe the most important principles of hygiene
  • can present important aspects of microbiology
  • can describe the structure and functioning of the cell
  • can describe the structure and physiology of different organ systems with a particular focus on neurology
  • can describe normal motor skill development and factors that can affect this development
  • can describe normal sensory development and functioning, and factors that can affect this development
  • has a general understanding of childhood and of the processes associated with growing up in a society characterised by social and cultural diversity*

Skills

The student

  • can explore girls' and boys' everyday life and their subjective understanding of it*

General competencies

The student

  • has an emerging understanding of interprofessional cooperation with children, young people and their families*

Teaching and learning methods

Teaching and learning methods include lectures, seminars, group work, written assignments, a multiple-choice test and self-study.

Two seminar days, digital learning resources and conversation and observation assignments related to interprofessional group work and self-study are part of INTER1100 The Same Child - Different Arenas.

Course requirements

Barnehagens betydning for barn stiller krav til god ledelse for å kunne utvikle og sikre høy kvalitet i alle barnehager. Dagens barnehager organiseres ulikt med hensyn til størrelse, struktur og organisasjonsform. Dette krever kunnskap om ledelse og organisasjonsbygging. Sentralt i emnet er teoretiske perspektiver på ledelse, barnehagen som organisasjon, samt kunnskap om å lede medarbeidere i arbeidet med å realisere rammeplanens føringer.

Barnehageledere har ansvar for utviklings- og endringsprosesser i barnehagen. Samfunnet, barnegruppen og foreldregruppen endrer seg over tid. Utvikling og endring krever kompetanse i å beskrive, analysere og tolke barnehagens praksis.

Assessment

Ingen

Permitted exam materials and equipment

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Kandidaten

  • har inngående kunnskap om perspektiver, teorier og modeller knyttet til ledelse som fagområde
  • har avansert kunnskap om barnehagen som organisasjon
  • har inngående kunnskap om arbeidslivets lov- og avtaleverk
  • kan anvende kunnskap om ledelse og organisasjon til å utvikle og lede endringsprosesser

Ferdigheter

Kandidaten

  • kan på en selvstendig måte analysere og kritisk reflektere over teorier om ledelse
  • kan analysere og forstå hvordan organisasjoner kan bygges, utvikles og endres
  • kan bruke arbeidslivets lov- og avtaleverk til å analysere og forstå samspillet mellom eier, leder og medarbeidere i barnehagen
  • kan bruke relevant kunnskap for å gjennomføre et utviklingsarbeid i barnehagen

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan analysere relevante ledelses- og profesjonsetiske problemstillinger
  • kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter om ledelse og organisasjonsbygging på nye områder
  • kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagfeltet ledelse og organisasjonsbygging

Grading scale

Grade scale A-F

Examiners

Følgende arbeidskrav må være godkjent før avsluttende eksamen kan avlegges:

  • Skriftlig oppgave om lederrollen, ledelse og organisasjonsbygging i barnehagen. Omfang er 2000 ord (+/- 10 %).;

;

Faglige aktiviteter med krav om deltakelse

Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse på alle deler av samlingene. I læringsløpet skal studentene dele erfaringer og faglig kompetanse med hverandre, slik at mangfold og variasjon i fagbakgrunn og erfaringer utnyttes som ressurs for gjensidig læring. Denne typen faglig aktivitet kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere.

Fravær utover 20 prosent , eller mer enn en samling, medfører at studenten blir trukket fra eksamen i emnet. Studenter som overstiger fraværskvoten på grunn av gyldig dokumentert fravær, vil kunne få alternative oppgaver,;etter avtale med fagansvarlig. Slike alternative oppgaver gis ikke studenter som har fravær som overstiger 50 prosent, uansett fraværsgrunn.

Overlapping courses