Programplaner og emneplaner - Student
VERB1300 Anatomy and Physiology Course description
- Course name in Norwegian
- Anatomi og fysiologi
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Social Education
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Knowledge of basic human needs, anatomy, physiology and motor skill development is crucial to health professionals. This course also covers cytology, microbiology, genetics and neuroanatomy.
Social educators need basic skills in observing and talking to children and young people to understand their life and how work with children can be carried out in interprofessional person- and family-centred care. This topic is highlighted in the interdisciplinary teaching activity INTER1100 The Same Child – Different Arenas, 1.5 credits. INTER1100 addresses the learning outcomes marked with an asterisk (*) and written in italics.
The course is taught over a total of seven weeks, including Interact.
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the programme.
Learning outcomes
Emneplanen er godkjent av utdanningsutvalget ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier 21. juni 2021.
Emnet gir studentene inngående kunnskap om de tverrfaglige temaene i overordnet del av læreplanverket; demokrati og medborgerskap, folkehelse og livsmestring og bærekraftig utvikling. Emnet setter søkelys på undervisning i disse temaene med kroppsøving som utgangspunkt. Kunnskap om de tverrfaglige temaene vil bli plukket opp i et samarbeid med Emne 4 Klasserommet ute, som går samme vårsemester. Slik vil de tverrfaglige temaene også knyttes til undervisning i friluftsliv, naturferdsel og uteskole. Emnet vil også belyse aspekter ved barn og unge i vanskelige livssituasjoner. I emnet skal studentene tilegne seg kunnskap om og ferdigheter i alternative bevegelsesformer og dans for å kunne planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning relatert til de tverrfaglige temaene på skolen og i nærmiljøet rundt.
Teaching and learning methods
Se programplanen for informasjon om eventuelle forkunnskapskrav og progresjonskrav.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Group work in groups of six students with:
-
- submission of written assignments totalling up to 2,000 words
-
- minimum attendance of 80%
- Two multiple-choice tests with a minimum of 80% correct answers by the given deadline
Assessment
Individual written examination with invigilation, multiple-choice test, 4
Permitted exam materials and equipment
Se programplanen.
Grading scale
Følgende arbeidskrav være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Det er krav om 80 % oppmøte i den praktisk-metodiske aktivitetslæren og i all studentaktiv undervisning.
- Studentene skal i grupper på 3-4 planlegge en undervisningsøkt basert på "omvendt undervisning"-sekvens (flipped classroom) om et tverrfaglig tema med utgangspunkt i kroppsøving og idrettsfag. Opplegget består av en video på inntil 7 minutter og en plan for et fysisk møte på 30 minutter. Hver gruppe skal vurdere og gi faglige tilbakemeldinger på en annen gruppes planarbeid for den omvendte undervisningen.
- I tilknytning til praksis skal studenten utarbeide en ca. 10 minutters muntlig presentasjon til refleksjonsseminar der praksisskolens rutiner og retningslinjer mot mobbing og vold, for oppfølging av grunngitt mistanke om seksuelle overgrep, samt hvordan samarbeid med relevante faginstanser blir redegjort for og diskutert
Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse i undervisningen.
Examiners
An external programme supervisor contributes to the preparation of the question papers and assessment criteria. Each answer paper is quality assured by an internal examiner and automatically assessed.
Overlapping courses
Individuell muntlig eksamen der studenten presenterer en omarbeidet versjon av undervisningsøkten fra arbeidskravet om omvendt undervisning. Omfang 8-10 minutter. Det vil bli stilt spørsmål til presentasjonen og andre tema innenfor emnet. Omfang: 15 minutter.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen.