EPN-V2

VERB1100 Professional Identity and Professional Role Course description

Course name in Norwegian
Profesjonsidentitet og yrkesrolle
Study programme
Bachelor's Programme in Social Education
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
FALL 2023
Schedule
Course history

Introduction

Vurdering og sensur skal foregå i samsvar med bestemmelsene om vurdering i lov av 1. april 2005 nr. 15 om universiteter og høyskoler og forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studentene plikter å sette seg inn i gjeldende regler.

Vurderingsformen i emne NAM6000 og i emne NAM6300 er en individuell fordypningsoppgave. Studentene arbeider med oppgaven gjennom hele semesteret. Vurderingsformen i emne NAM6100 og emne NAM6200 er en individuell hjemmeeksamen over 7 dager med en bestemt oppgavetekst.

Som vurderingsuttrykk brukes en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått, jf. lov om universiteter og høyskoler § 3-9 (6). Det benyttes to sensorer til sensurering av hver oppgave. Studenter som har gyldig fravær eller ikke består eksamen har rett til ny/utsatt eksamen som arrangeres i begynnelsen av påfølgende semester.

Studenten har rett til begrunnelse og rett til å klage på karakterfastsetting og/eller formelle feil ved eksamen, i samsvar med lov om universiteter og høyskoler §§ 5-2 og 5-3.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the programme.

Learning outcomes

On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe the development of social education as a separate profession
  • can explain the role and function of social educators in cooperation with other professions
  • can explain the rights of persons with disabilities and legislation of importance to the professional practice of social educators
  • can explain the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities
  • can describe important ethical theories and core values in habilitation and rehabilitation
  • can explain inclusion, equality and non-discrimination to ensure equal services for all
  • can describe important skills in communication, interaction and cooperation, and how they are influenced by language and culture
  • can explain guidelines for preventing risk and threatening incidents, including sexual abuse
  • can describe the social educator work model
  • can explain different pedagogical theories on motivation and learning
  • can explain cognitive and sociocultural development
  • can describe relational skills that are important to the professional practice of social educators

Skills

The student

  • can demonstrate relational skills in a group to promote cooperation
  • can reflect on different pedagogical perspectives and approaches

General competence

The student

  • can identify and reflect on relevant academic and ethical challenges in the professional practice of social educators

Teaching and learning methods

The teaching and learning methods include lectures, self-study, field trips, peer assessments, group work and various presentations. Digital learning resources will be made available to students in advance, and some of the time they spend at the university will be used to work on assignments and group work.

Course requirements

Forkurset er et frivillig innføringskurs for studenter som ikke har tilstrekkelige kunnskaper i matematikk fra videregående skole eller som trenger oppfrisking i faget. Målet er å forberede studentene til det obligatoriske kurset i matematikk. Kurset gir ingen studiepoeng og har ikke eksamen.

Assessment

Ingen forkunnskapskrav.

Permitted exam materials and equipment

Kunnskaper

Studenten har

  • kunnskaper i elementær algebra og funksjonslære.

Ferdigheter

Studenten kan

  • regneregler for reelle tall, brøkregning, faktorisering
  • regne med røtter og potenser
  • løse enkle likninger, likningssystemer og ulikheter
  • litt mengdelære, tallverdi
  • koordinatsystem, rette linjer, sirkler
  • enkel analyse av polynomfunksjoner, rasjonale funksjoner og asymptoter
  • derivere polynomfunksjoner

Grading scale

Daglige forelesninger og oppgaveløsing under veiledning av studentassistenter i uken før starten av høstsemesteret.

Examiners

Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter.

Overlapping courses

Ingen vurdering.