Programplaner og emneplaner - Student
VERB1100 Professional Identity and Professional Role Course description
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- har bred kunnskap om aktuelle lover og helsepolitiske føringer
- har inngående kunnskap om ulike former for brukermedvirkning på systemnivå
- har inngående kunnskap om strukturell ulikhet
- har bred kunnskap om nødvendigheten av et tverrprofesjonelt samarbeid med pasient/bruker og pårørende.
Ferdigheter
Studenten:
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike helsefremmende tiltak
- kan analysere og forholde seg kritisk til hvordan brukerperspektiv tillegges vekt på systemnivå
- kan analysere og kritisk vurdere sentrale elementer av brukermedvirkning i koordinering av pasientforløp
- kan anvende kunnskap på nye områder innenfor helsefremming
Generell kompetanse
Studenten:
- har analytisk kompetanse i vurdering av ulike brukerperspektiv
- kan vurdere aktuelle etiske problemstillinger relatert til brukerperspektiv
-
Required preliminary courses
Forelesninger, praktiske øvelser i veiledning og undervisning, individuelt og i gruppe, gruppearbeid og selvstudier.
-
Learning outcomes
- Project work
- Collaborative processes
- Observation
- Independent work
- Networking
- Reflective practice
-
Teaching and learning methods
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Hjemmeeksamen over 2 uker, i gruppe på 2-3 studenter ut fra valgt emnes fokus og innhold. Studenten velger problemstilling. Omfang: 2500 ord (+/- 10 %).
-
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Individual reflection notes from a field trip, up to 250 words
- Interview and presentation in groups of six students, including:
Group preparation of an interview guide. Feedback on the guide from fellow student(s).
Presentation of the interview guide as a group. Feedback on the presentation from fellow student(s).
- Supervised group work on ethical reflection model, five hours, in groups of six students
Presentation of group work in seminar groups. Feedback on the presentation from fellow student(s) and the lecturer
- Individual reflection assignment on cooperation in the group, up to 250 words
-
Assessment
Bestått/ikke bestått
-
Permitted exam materials and equipment
1 intern og 1 ekstern
-
Grading scale
Grade scale A–F
-
Examiners
Twenty per cent of the exam papers will be assessed by one external and one internal examiner. The remaining papers will then be graded by two internal examiners. The assessments from the first part are summarised to serve as guidelines for the assessments of the two internal examiners.
-
Overlapping courses
10 credits overlap with VERN1110/VERD1110/VERNL1110