EPN-V2

VERB1100 Professional Identity and Professional Role Course description

Course name in Norwegian
Profesjonsidentitet og yrkesrolle
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
  • Introduction

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten:

    • har bred kunnskap om aktuelle lover og helsepolitiske føringer
    • har inngående kunnskap om ulike former for brukermedvirkning på systemnivå
    • har inngående kunnskap om strukturell ulikhet
    • har bred kunnskap om nødvendigheten av et tverrprofesjonelt samarbeid med pasient/bruker og pårørende.

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan analysere og forholde seg kritisk til ulike helsefremmende tiltak
    • kan analysere og forholde seg kritisk til hvordan brukerperspektiv tillegges vekt på systemnivå
    • kan analysere og kritisk vurdere sentrale elementer av brukermedvirkning i koordinering av pasientforløp
    • kan anvende kunnskap på nye områder innenfor helsefremming

    Generell kompetanse

    Studenten:

    • har analytisk kompetanse i vurdering av ulike brukerperspektiv
    • kan vurdere aktuelle etiske problemstillinger relatert til brukerperspektiv
  • Required preliminary courses

    Forelesninger, praktiske øvelser i veiledning og undervisning, individuelt og i gruppe, gruppearbeid og selvstudier.

  • Learning outcomes

    • Project work
    • Collaborative processes
    • Observation
    • Independent work
    • Networking
    • Reflective practice

  • Teaching and learning methods

    Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

    Eksamensform: Hjemmeeksamen over 2 uker, i gruppe på 2-3 studenter ut fra valgt emnes fokus og innhold. Studenten velger problemstilling. Omfang: 2500 ord (+/- 10 %).

  • Course requirements

    The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

    • Individual reflection notes from a field trip, up to 250 words

    • Interview and presentation in groups of six students, including:

    Group preparation of an interview guide. Feedback on the guide from fellow student(s).

    Presentation of the interview guide as a group. Feedback on the presentation from fellow student(s).

    • Supervised group work on ethical reflection model, five hours, in groups of six students

    Presentation of group work in seminar groups. Feedback on the presentation from fellow student(s) and the lecturer

    • Individual reflection assignment on cooperation in the group, up to 250 words
  • Assessment

    Bestått/ikke bestått

  • Permitted exam materials and equipment

    1 intern og 1 ekstern

  • Grading scale

    Grade scale A–F

  • Examiners

    Twenty per cent of the exam papers will be assessed by one external and one internal examiner. The remaining papers will then be graded by two internal examiners. The assessments from the first part are summarised to serve as guidelines for the assessments of the two internal examiners.

  • Overlapping courses

    10 credits overlap with VERN1110/VERD1110/VERNL1110