Programplaner og emneplaner - Student
VEPRA6100 Professional qualification - guidance of students and newly qualified teachers in vocational education Course description
- Course name in Norwegian
- Profesjonskvalifisering - veiledning av studenter og nyutdannede lærere i yrkesutdanning
- Study programme
-
Supervision and Mentoring in Vocational Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Undervisningen består av forelesninger hvor det forventes at studentene deltar aktivt.
Required preliminary courses
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om bibliografiske modeller
- har grunnleggende kunnskap om registreringsstandarder og metadataskjemaer for beskrivelse og gjenfinning av ulike dokumenttyper i bibliotek
- har grunnleggende kunnskap om metadatakvalitet og betydningen for gjenfinning og interoperabilitet
- har god kunnskap om emnebeskrivelse generelt, og grunnleggende kunnskap om aktuelle emnespråk
Ferdigheter
Studenten
- har grunnleggende ferdigheter i å analysere og beskrive ulike dokumenttyper med tanke på gjenfinning i bibliotek
- har grunnleggende ferdigheter i å vurdere og evaluere bibliografiske modeller, registreringsstandarder og metadataskjemaer.
- har grunnleggende ferdigheter i innholdsanalyse av dokumenter og bruk av emnespråk.
Generell kompetanse
Studenten
- har kompetanse i bruk av digitale verktøy og teknologi
- har erfaring i samarbeid og arbeidsdeling
- har evne til å formidle og diskutere teknologi og bruk av teknologi i egen disiplin
Learning outcomes
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
Emnet har fire skriftlige arbeidskrav som skal dokumenteres hver for seg.
- Arbeidskrav 1: Import og bearbeiding av katalogposter. Arbeidskravet løses individuelt og i grupper.
- Arbeidskrav 2: Emneord og klassifikasjon som del av en samling.
- Arbeidskrav 3: Vurdering av metadatakvalitet. Arbeidskravet løses i grupper.
- Arbeidskrav 4: Et individuelt refleksjonsnotat.
Arbeidskravenes samlede dokumentasjon vil være på ca 10-20 sider.
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for å få tilgang til eksamen. Dersom ett eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, vil det bli gitt mulighet til å levere en omarbeidet versjon én gang innen gitt frist.
Content
10 ECTS credits overlaps with FYSEL6010 Geriatric physiotherapy - knowledge-based 1 (20 ECTS credits) in the topic assessment.
Teaching and learning methods
Eksamen i emnet er en skriftlig skoleeksamen på 5 timer.
Course requirements
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Assessment
Eksamen i emnet er en individuell, skriftlig skoleeksamen på 6 timer.
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F.
Grading scale
Eksamen i emnet er en individuell, skriftlig skoleeksamen på 6 timer.
Examiners
Eksamen i emnet er en individuell mappe som inneholder to deler:
- På grunnlag av arbeidskrav 1 skal det skrives en teori- og refleksjonstekst på maks 2200 ord
- En omarbeidet versjon av arbeidskrav 3, på maks 1200 ord
Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.