Programplaner og emneplaner - Student
VCOO7200 Coaching and Councelling in Groups Course description
- Course name in Norwegian
- Veiledning og coaching i grupper
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Emnet handler om veiledning og coaching i gruppe. Studentene skal videreutvikle egen faglig og personlig kompetanse i å legge til rette for samspill og ressursutvikling i grupper, og å benytte veiledning og coaching ved ledelse av kollektive lære- og utviklingsprosesser. Studentene skal analysere og vurdere disse prosessene slik at opplæringen kan tilrettelegges og oppleves som relevant og meningsfull. I tillegg til ulike metoder og modeller for dette, omhandler emnet samspillsprosesser, og konflikt og motstand i veiledning og coaching.
Faglig overlapping
Det er faglig overlapping mellom VCOO7200 og VEIC7200.
-
Required preliminary courses
Bestått VCOO7100, CORO7100, VEIC7100 eller tilsvarende.
-
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om veilednings- og coachingprosesser i grupper
- kunnskap om metoder og modeller i veiledning og coaching
- kunnskap om samspillsprosesser, etiske utfordringer konflikter og motstand i veiledning og coaching
- kunnskap om gruppen som læringsarena
Ferdigheter
Studenten kan
- planlegge, gjennomføre og vurdere veiledning og coaching i grupper
- reflektere over egen rolle som veileder og coach
Generell kompetanse
Studenten kan
- utnytte veiledningsgruppen som ressurs i veiledning og coaching
- bidra til vekst og utvikling hos andre gjennom passende kommunikasjonsferdigheter
-
Content
No aids are permitted
-
Teaching and learning methods
The course focuses on the broad and rigorous approach necessary to do reliable research within the area of analysis and offers a deeper theoretical understanding that can supplement and be leveraged alongside the knowledge and skills from the previous two specialization courses (ACIT4310 Applied Computational and Mathematical Analysis and ACIT4321 Quantum Information Technology).
The course provides a perfect basis for any person who wants to venture into this area. It is also a springboard for functional analysis and operator algebras.
-
Course requirements
None.
-
Assessment
A student who has completed this course should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student has basic knowledge of:
- point set topology
- measure theory
- Fourier analysis
- complex function theory
Skills
On successful completion of this course the student can:
- prove some of the most fundamental results of mathematical analysis
- apply basic notions and results in proofs and derivations
General competence
On successful completion of this course the student can:
- understand literature within the topics described above
- transfer this understanding to their own research.
-
Permitted exam materials and equipment
Lectures and tutored exercises.
-
Grading scale
None.
-
Examiners
Individual oral exam (1 hour).
The oral exam cannot be appealed.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.