EPN-V2

VCOO7200 Coaching and Councelling in Groups Course description

Course name in Norwegian
Veiledning og coaching i grupper
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    Emnet handler om veiledning og coaching i gruppe. Studentene skal videreutvikle egen faglig og personlig kompetanse i å legge til rette for samspill og ressursutvikling i grupper, og å benytte veiledning og coaching ved ledelse av kollektive lære- og utviklingsprosesser. Studentene skal analysere og vurdere disse prosessene slik at opplæringen kan tilrettelegges og oppleves som relevant og meningsfull. I tillegg til ulike metoder og modeller for dette, omhandler emnet samspillsprosesser, og konflikt og motstand i veiledning og coaching.

    Faglig overlapping

    Det er faglig overlapping mellom VCOO7200 og VEIC7200.

  • Required preliminary courses

    Bestått VCOO7100, CORO7100, VEIC7100 eller tilsvarende.

  • Learning outcomes

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten har

    • kunnskap om veilednings- og coachingprosesser i grupper
    • kunnskap om metoder og modeller i veiledning og coaching
    • kunnskap om samspillsprosesser, etiske utfordringer konflikter og motstand i veiledning og coaching
    • kunnskap om gruppen som læringsarena

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • planlegge, gjennomføre og vurdere veiledning og coaching i grupper
    • reflektere over egen rolle som veileder og coach

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • utnytte veiledningsgruppen som ressurs i veiledning og coaching
    • bidra til vekst og utvikling hos andre gjennom passende kommunikasjonsferdigheter
  • Content

    No aids are permitted

  • Teaching and learning methods

    The course focuses on the broad and rigorous approach necessary to do reliable research within the area of analysis and offers a deeper theoretical understanding that can supplement and be leveraged alongside the knowledge and skills from the previous two specialization courses (ACIT4310 Applied Computational and Mathematical Analysis and ACIT4321 Quantum Information Technology).

    The course provides a perfect basis for any person who wants to venture into this area. It is also a springboard for functional analysis and operator algebras.

  • Course requirements

    None.

  • Assessment

    A student who has completed this course should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    On successful completion of this course the student has basic knowledge of:

    • point set topology
    • measure theory
    • Fourier analysis
    • complex function theory

    Skills

    On successful completion of this course the student can:

    • prove some of the most fundamental results of mathematical analysis
    • apply basic notions and results in proofs and derivations

    General competence

    On successful completion of this course the student can:

    • understand literature within the topics described above
    • transfer this understanding to their own research.
  • Permitted exam materials and equipment

    Lectures and tutored exercises.

  • Grading scale

    None.

  • Examiners

    Individual oral exam (1 hour).

    The oral exam cannot be appealed.

    New/postponed exam

    In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.